AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.123

Vindrutetorkare konstig!

le
23
lenosu
530xd -08
Har ett problem med vindrutetorkaren på min bil 528-96.
När jag använder spaken så fungerar spolning ok.(drar spaken mot mig.)
1. läge uppåt paustorkare funkar!
2. läge fortfarande paustorkare (egentligen lägre konstant hastighet eller?)
3. läge den låga konstanta hastigheten funkar! (Bör vara på 2 läget)
Den högsta hastigheten på torkarmotorn vart kan den ha tagit vägen? eller vad kan detta bero på?
dr
50
drive
3.0s -75
523iT-98
745i -02
hade ett liknande problem på min 525 -93.. men då funkade bara vindrutetorkarna på snabbaste lägget.. visade sig att det var två olika säkringar..

\m/
har du regnsensor kanske?

ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Verkar som din bil tror den alltid står stilla... Om jag minns rätt så funkar även e39 likadant som e34 när det gäller torkarens hastighet i förhållande till bilens, dvs. när man står stilla eller kör riiiiktigt sakta går torkarna i stort sett "ett steg långsammare", dvs långsammaste hastigheten blir intrevalltorkning, snabbaste blir långsam. På e34 (som jag hade alla fall) stor torkarna helt stilla om jag hade intervall och stod still (hopplöst vid stoppljus ibland), men kom igång när jag började köra. Minns dock inte på rak arm om min e39 uppför sig likadant.... men visst är det väl så torkarna funkar på e39 för dem utan regnsensor?

Men fungerar hast.mätare? Vet inte var torkarautomatiken får sin info om bilens hastighet ifrån, men det är ingen ABS lampa som lyser eller nått sånt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.