AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.073

Subaru impreza vs 330

Nu har jag sålt min gamla 330 och ramlade över en Subaru som jag köpte utan att det egentligen var meningen.

Nu till mina reflektioner:
BMW våldtar Subaru Wrx när det gäller komfort och skulle gissa att det gäller högre farter eftersom Subarun känns mosig i jämförelse efter ca 160.
Trampa på gasen så kommer BMW'n på stubben, inget fjanteri som turbobilar håller på med.
Inredning och kvalitetskänsla är bra mycket bättre i tysken som jag tycker ligger bättre på vägen i 140+.

Japanen har:
Bra tryck upp till 100, där hakar 330 inte på alls
turbo vilket är kul eftersom jag har amerikanska modellen som man kan "chippa" via extern modul, Cobb accessport som såklart är beställd.
Dessutom kan man gasa väldigt tidigt i kurvor i jämförelse med beamern.
pissig inredning som är plastig
Ett stort minus är också turbon som laggar ordentligt under 3500 varv.

BMW'n kan man dock gasa ut bakvagnen vilket är pinsamt roligt.

Är tillbaka i Nicaragua så här passar Subarun mycket bättre, 4hjulsdrift och relativt diskret. BMW'n har högre mysfaktor medans Subarun är gjord enbart för att köras.

Enda anledningen till en Subaru är att den är relativt billig att trimma. med ca 10 loppor får man hyfsad skjuts på den.

Om du går i funderingar på att byta din panzer mot ett Sushisläp så tycker jag du skall lägga ned den idén, i alla fall om du bor i Sverige/Norra Europa.

Kanske någon annan som tycker annorlunda?
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Sushisläp :-)
Så du är en BMW-fan som bor i Nicaragua.. och du har ingen blogg? Fy på sig.

Vad gäller bilarna så är ju Subaru och Mitsubishi tämjda rallybilar där 330 är en junior direktörs racer. Lite svårt att jämföra de båda tycker jag.
Subarun är säkert sjukt kul men blir nog tröttsam när man lekt klart och bara vill från A till B.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Två bilar som är svåra att jämföra. Om jag hade 2 mil grusväg och en frusen sjö mellan mig och jobbe skulle det bli en impreza. I alla andra fall en 330 :)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Antingen det som acey målade upp eller att man har ett så stort rally intresse att man tycker jackorna som säljs i samband med Wrc är guds gåva till allmänheten och måste användas dyngnet runt året runt :-)
Jag känner till en nämligen, subaru sti och tillhörande jacka då är man kung enligt han!!
Visst är dem potenta och bra men att lägga stora pengar på en istället för en mer civil bil som 330 är nog inte vanligt!

Mpower
Subarun funkar bra även att åka ifrån punkt A till punkt B, fast det funkar ju med en Lada också!

Känns "lite" raggig, men härborta är det ok eftersom det är grymt snabb på grus och andra underlag som inte är redig asfalt.

Orkar nog inte peta på mig den där wrc jackan i alla fall, här är det hyfsat varmt så det lämnar jag till betans kung.
Det är väl "lite" överdrivet att ha kläder med bilmärken på eller?
Har iof en mitshubishi skjorta som jag fick av servicen i Tegucigalpa, Honduras. Fast jag brukar måla i den.

Nää, är allt lite sugen att flytta hem till Sverige igen.
Här finns det några bmw:ar men det är inte rätt ställe. Folk lutar sig mot bilen när det är parkerad, kör som fulla norrlänningar (jo, norrlänningar kör likt alla andra dåligt när de tankat ordentligt), desutom stannar polisen en hela tiden och vill ha mutor. Kör man en Bmw så blir poliserna så upphetsade at de kissar på sig, dessutom vill de ha mer kulor om man gjort något som inte stämmer överens med rådande lagar.

Bmwhungern kommer nog hålla i sig fram till nästa sommar då jag hoppas kunna flytta hem till Sverige igen.

Projekt No 1 - skaffa en vettig bil!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.