|
|
|
|---|---|
|
Tycker mig höra (hör gör jag definitivt)) ett klonkade som kommmer från vänster bakdörr. När jag kör över ojämnheter så klonkar det till. Kan iofs komma fr ngt annat men jag tror inte det. Vad kan det vara och har ngn ngt tips om hur jag kan kolla det hela? Dörren i sig är mycket svåare att stänga än den högra bakdörren om det kan ha ngt med det att göra. Alltså höger dörr stängs ganska lätt medans vänster kräver lite (ganska mer) mer tryck när man skall slå/stänga igen dörren. Tacksam för alla tips och tankar. Fortsat trevlig helg *BAWORAK* | |
|
Har du kollat "dörrnäsan" eller vad nu den kallas på fackspråk?..vanligt fel att den är lite sliten på karossidan på just e39 har jag lyckats "lyckats" läsa mig till på forumet,har ingen personlig erf. av detta av naturliga skäl :) Ett tips iaf.. Kan säkert vara något helt annat.. Mvh Janne. |
|
|
Hmm...Sitter nog i dörren vid närmare eftertanke :) Mvh Janne. |
|
|
Tack för tipset. Får försöka leta lite till. *BAWORAK* |
|
|
Hej Svante! Jag har också haft samma problem som du har fast på vänster framdörr. Är oerhört störande när en bil är såpass tyst. För att få bort det klonkande ljudet så la jag på hjullagerfett på dörrens stängningsmekanism o även på den som sitter fast på bilen, ser ut som en fyrkantig ögla. Lägg på o torka bort överflödigt fett så kommer dina problem med klunkandet att försvinna. Mvh Khalle |
|
|
Hej, Tack för tipset. Jag gjorde som ngn tidigare, nämligen körde lite eltejp ett par varn runt inne i "dörnäsan". Nu är det knäpptyst. Skönt. Lite svårare att få upp dörren bara, men det kan jag leva med:-) Hatar när det låter och maninte vet var det kommer ifrån. Men du menar att klockandet försvinner utan tejpen? *BAWORAK* |
|
|
jag hade som sagt problem med oljud från dörren änds sen jag köpte bilen (E39-98:a). Men för 1/2år sen kletade jag på hjullagerfettet o har inte hört ett ljud sen dess. Prova de iaf, en tub med hjullagerfett kostar ju inte mkt, absolut värt det... Mvh Khalle |
|
|
Tackar återigen för tipset. Skall prova, tolkar det som att ditt fett minskar spelet i dörren på liknande sätt som min eltejp? *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.