|
|
|
|---|---|
| är det någon skillnad på dem förutom att det är just sedan och coupe?? jag undrar alltså om det är samma chassi, hjulupphängning m.m?? är sedanen mycket sämre på bana oc hsämre acc-tider?? skulle gärna vilja ha en limo då den är lite som en sleeper | |
Lars Jakobsson |
Vad jag har hört så ska sedanen vara mer vridstyv...vet dock inte om det ligger nån sanning i det.. Med lite fjäderbenstag så borde det inte vara någon större skillnad mellan dom... |
jimmy/bmw |
Sedan utan ski sack har bäst vridstyvhet. Sen går sedan lite sämre än coupen enligt dom flesta testerna, ca 1 sek 0-200 ! |
|
Sedanen påstås ha en något mindre "hård" chassiesättning. Men de flesta M3:or av dessa årsmodeller är nog redan modifierade på ett eller annat sätt. Personligen hade jag nog valt sedanen. Inte bara för "sleepereffekten", utan även för vridstyvheten. Tycker också att sedanen är lite snyggare än coupén, fast det är jag nog ensam om.... |
|
|
Inte alls. Sedanen är mycket snyggare och coolare än coupen, inte minst för att den är så ovanlig. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Personligen har jag aldrig tyckt sedanen av E36 vart snygg. Inte E46 heller. Smaken är ju olika vilket är tur. ///M-Power När du älskar att köra |
|
| Har själv en limo utan skisack och har också hört att den ska vara vridstyvare än coupen. Att den har lite mjukare sättning original kanske stämmer då jag tyckte att den var väl mjuk tidigare. Att den skulle gå sämre än en coupe tvivlar jag starkt på och jag ställer gärna upp på ett race för att motbevisa det;) "sleepereffekten" och att den är mycket mer praktisk är ju bara plus i kanten. Har inte ångrat mig en enda sekund att det blev en limo. | |
Lars Jakobsson |
Har faktist aldrig gillat sedan modellerna heller... Coupé känns bra mkt sportigare...Och så ofta är det inte nån som åker i baksätet heller.. |
|
Lars: ne precis. och skulle det vara så att någon ska åka med där bak så stiger jag gärna ut istället för att ha 2 extra dörrar.. tycker baksätespassagerarna att insteget är jobbigt får de gärna åka i annnat fordon istället för att smutsa ner mina bakre golvmattor. jag köpte inte min M3 för att ha ett praktiskt fordon utan en snygg och kul bil. När jag va liten hade familjen en E30 coupe vilket gick alldeles utmärkt... jag kommer aldrig använda m3án som familjekära men vill ändå påvisa att de inte krävs en gigantisk kombi för att transportera en familj.. ///M-Power När du älskar att köra |
|
viobebe |
Precis! Är själv en 2 barnsfar och har 2 st pojkar 4 och 8 år gamla och har Compacten som familjebil! Har alltid varit allergisk mot 4 dörrar, 2 dörrar är enligt min smak snyggare och sportigare |
|
Limon är mer ovanlig visst. Sleeper, visst. Ang d praktiska håller jag med a_wingard73 "och skulle det vara så att någon ska åka med där bak så stiger jag gärna ut istället för att ha 2 extra dörrar.. tycker baksätespassagerarna att insteget är jobbigt får de gärna åka i annnat fordon istället för att smutsa ner mina bakre golvmattor. jag köpte inte min M3 för att ha ett praktiskt fordon utan en snygg och kul bil" men jag tycker att coupén är snyggare, sportigare och har läst att den är snabbare =) /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Har haft både sedan och coupè och de finns inga tvivel på att coupèn e finare,finare linjer bredare baklysen,allt ser så mycke mer välgjort ut,nu e de ju så att de e helt personligt,och upp till var och en,personligen skulle jag aldrig velat ha en 4 dörrars sportbil!!! *BMW* Be My Wife |
|
|
Cupen är tyngre än sedanen. Så cupen kan inte vara snabbare?? Har sedan själv och kan inte tänka mig något annat. Större bagage utryme, 4st dörrar, lättare. |
|
|
MEN......långt ifrån lika fin och då menar jag verkligen lååååååångt ifrån. *BMW* Be My Wife |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.