AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
570

behöver råd ang köp av 528i -87

Hej
jag var idag på väg hem från bilmekanikern när jag plötsligt fick syn på en e28 i mycket fint skick...jag som sedan länge har velat ha just en e28 bestämde mig för att följa efter och se var han stannade, då jag skulle fråga honom om bilen var till salu. Efter att jag hade följt efter honom i ca 3.5 mil så stannade han..jag gick fram och frågade om bilen var till salu och det var den..han började berätta om bilen och jag spanade in skicket på den..förra ägaren till bilen hade köpt bilen ny år 87 och sedan hade han sålt den i våras till nuvarande ägare..han hade bara kört bilen på sommaren så därför kunde jag inte hitta någon rost på hela bilen...men nåt måste där finnas! alla papper fanns på bilen och den hade blivit servad varje år..bilen har gått ca 18000 mil och går som en klocka påde i motor och vxl..allt fungerade vad det gäller elhissar rullgardin mm..det enda felet jag vet är att en givare till styrservon var trasig och att packningen till ljuddämparen hade spruckigt...
ska tillägas att första ägaren var en polis som gick i pension förra året..
och priset...27000:-
vad tycker ni verkar det vara en fin bil...tycker ni att jag ska slå till

mvh johan
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Rent spontant tycker jag att 27 verkar vara lite väl i överkant, även om bilen är fin.

___
Bilen: Länk
han sa iof att priset gick att diskutera

Johan
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag sålde min 518i-87 i fint skick för 11 000 kr, den var i och för sig inte i ny-skick, men definitivt en av de finare E28 idag. Du har visserligen bättre motor i din bil och jag har ingen aning om skicket, men tycker du den är värd de extra 17 000 kr?

Min gamla 518i ---> Länk

E28 är inte populära eller lättsålda, utan det är en väldigt liten skara entusiaster som drar sig till den modellen alla andra vill ha E34:or.

___
Bilen: Länk
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Om DU vill ha just en e28 och hittar en i så bra skick som du säger och har möjlighet att plocka fram 27.000:- så tycker jag att de låter som om bilen är värd de i dina ögon så varför inte slå till? Hoppas du har prutat innan, 27 e ju ganska nära 25 osv... lycka till!

Saker och ting har olika värde hos olika individer.

-----------------------------
According to Einstein: "The faster you go, the longer you live"
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmm..Vadå,givare till styrservon?

Vad är symptomen på ett dylikt fel måste jag nog fråga?

Aldrig att det finns någon givare i styrservon till den...Vad jag vet,men jag vet iofs inte allt som finns till den, men någon givare har jag inte sett på styrservon på de E28 jag haft iaf..

Annars så anser jag att E28 528i är en perfekt bil att handla :)

Angående priset så är det ju inte precis gratis,men är bilen rostfri+bilen bara har gått i 18000 välservade? mil och utan krockskador t.ex tidigare så är det ju upp till var och en att handla eller ej..
Men visst förstår jag att bilen är till salu för 27000kr ;)

Mvh Janne.
vet inte om det var givare eller om det var en kontakt...det är nog jag som har skrivit fel så...men jag ska iaf kolla närmare på bilen...den gick väldigt bra när jag dock bara provåkte. inget slammer i motor...tickande ventiler som det brukar vara vid slarv med service...

johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.