AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
6.298

Lite frågor om 1-serien innan köp.

Sida 1 av 2
Fa
69
Falstaff
120d -07
Står i valet och kvalet att beställa en 120i (min första BMW) innan nyår då kampanjen går ut.

Har lite frågor som jag misstänker att ni på forumet har koll på:
1.Ytterspegelpaketet är det någon som har erfarenhet av det på 1-serien?
2.Velourmattor? Något att ha?
3 Är Japanröd samma som Karmosinröd? Tycker de ser lite olika ut på bilder, men kan vara kamera och ljus som påverkar.

Iövrigt har jag fått bra hjälp av detta forum att veta vilken extrautrustning man ska välja.
Fråga om du kan få en faceliftad till kampanjpriset.

Karmosinröd är en ny färg. Om den lever upp till namnet skall den verkligen vara just röd.
Fa
69
Falstaff
120d -07
Tack Niklas, såg på bmw.de att den enda röda man kan ta är Karmosinröd.

Vet du om man kan beställa den färgen i Sverige?
Vad jag har förstått är det karmosinröd som gäller i Sverige vid nybeställning. Men det finns flera här som redan beställt sin bil, de kan nog svara exakt på den frågan.
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
har inte fått nån etta än, men har provat ytterspegelpaket på andra bilar och jag uppskattar funktionen med att högerspegeln viker sig och visar trottoarkanten vid fickparkering, så det kan ju vara värt priset för spegelpaketet med tanke på dina m-fälgar som inte är gratis!

-men du kanske är grym på fickparkering ändå!! =)
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
På '07:orna' har man bytt ut den Japanröda kulören, som fanns tidigare (jag hade den på min 120d - numera såld) mot Karmosinröd. Jag jämförde dessa två färger på BMWs färgkarta - Karmosinröd är något mörkare är Japanröd, men skillnaden är ganska liten. Såg ockå en Karmosinröd 116i i leveranshallen hos BMW Solna, men har inte sett färgerna 'bredvid varandra' i verkligheten (på bilar alltså). Jag tycker bägge är mycket snygga på 'ettan'!

/// Gunnar E.
Fa
69
Falstaff
120d -07
Ok, tack för era svar!
Jag gillar den väldigt skarpt i rött!

Igår fick jag provköra en 130i och en 320d. Tror jag kör på en 120d istället. Dieseln verkar mycket trevligt, även om man har svårt att vänja sig vid att varvräknaren ser fel ut :-)

Dock kommer jag att kompensera det dyrare priset med att välja bort Xenon och Larm, har trots allt en budget att hålla.

/Pelle
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
120d går mycket bättre än 120i så det gör du helt rätt i ! Varvräknaren vänjer du dig snabbt till. Bara trevligt att bilen drar från bottem och man slipper varva så mkt :)

Jag hade dock försökt hitta några extra tusenlappar, då xenon är så snyggt på ettan, och ger bättre ljus ;-)

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Fa
69
Falstaff
120d -07
Ok, nu närmar sig en beställning.

vad tror ni om följande?:

120d
Färg : Karmosinröd eller Vit
Klädsel : Tyg / Sensatec "Flashpoint
Dryckeshållare
Multifunktionsratt
Automatiskt avbländande backspegel, invändigt
Farthållare
Belysningspaket
Armstöd fram
PDC - bak
Regnsensor
Individual innertak i antracit
M Sportfjädring
M Lädersportratt
M Aerodynamikpaket
Sportstolar
Interiörlist - Aluminium Glaciärsilver
Dimstrålkastare
M Dubbeleker 207, 17"
Shadowline högglans
Barnstolsfästen ISOFIX
Rökarpaket
Klimatautomatik (ACC)
Bakre nackstöd fällbara
Radio Professional
Xenonstrålkastare
Bagagematta
Vinterhjul(dubb) på AU fälg (139, 16")

Vad tror ni om det?
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Blir nog en mycket fin bil. Jag valde taklucka, M18", Hifihögtalarna, motorvärmare, drag och larm också. Fick min i fredags och ångrar inget av dom valen men det blir ju å andra sidan dyrare. Det är alltid så svårt att dra gränsen när man väl börjar plocka bland tillbehörsgodiset. Tror dock risken är större att man ångra det man inte tog än att man la lite extra kosing vid köpet.

Lycka till
/Sören

Min BMW120d:
Länk
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Bra att du inte snålar på Xenonljusen, jag tycker de gör oerhört mycket för bilens utseende förutom att de är bra förstås! Dessutom kanske man en dag skall sälja bilen och en bil så välutrustad utan xenonljus är lite "tysklands-spec" och blir per automatik lite mindre attraktiv.

Synd att de tog bort Japanröd det var en färg jag verkligen tyckte om, jag tycker att Karmosinröd är något för mörk för min smak...fast en etta i vitt.... :-)

Tycker i övrigt att du fått med allt man behöver ha, du kommer garanterat att bli nöjd! Fast jag säger som "Gunnare" undvik RFT-däcken då de fortfarande lämnar mycket att önska se till å få vanliga dubbdäck istället! Både billigare och bättre.

Mvh Mats

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Jag beställde vanliga dubbdäck hos Gummihuset. Fälg 17" Betas och Gislaved Nordfrost5 (tystaste dubbdäcken) 205/50 17. Dom har en snygg fälgvälgare på sin hemsida där du kan välja BMW1 olika färger med alla deras fälgar, till och med se hur den ser ut sänkt. www.gummihuset.se

Min BMW120d:
Länk
Fa
69
Falstaff
120d -07
Jo, bilen ser ruggigt bra ut i vitt. Måste bestämma mig till på fredag, tänk att det ska vara så svårt. Säljaren på BMW talade sig också varm för vitt.

Sören är din tjänstebil? Vad fick du för förmånsvärde med den utrustningen?
aq
3
aquavit
130i -06 Alpinvit M-pkt
Klart du ska ha en vit! Du kommer inte ångra dig, se bara till att göra en ordentlig lackbehandling direkt när du får bilen MrCap / Ditech eller liknande.

aquavit
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Falstaff: Det är en förmånsbil. Jag vet inte exakt än vad förmånsvärdet blir. Kan återkomma om det.

Min BMW120d:
Länk
Fa
69
Falstaff
120d -07
Hittar bara en bra bild på en karmesinröd 1-serie.
Länk

Sören, hoppas du ursäktar, men jag lånade en bild av din bild. Kanonbild!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Visst är det. :) Men så är det en fin bil också och jag har en bra kamera. På bilderna på din länk kan du jämföra M17 och M18".

Min BMW120d:
Länk
BadaBing
Falstaff !
För 17, glöm inte bort att beställa larm till bilen.. 4100:- !
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Vad ska man med larm till?

Känns ju helt meningslöst i dagens samhälle. Vem bryr sig om en bil som står å tjuter?? En ny bil är ju väldigt svår att stjäla och de som kan det, har nog knappast något problem med att den är larmad om de nu av någon anledning prompt vill ha bilen. Handlar det om att någon vill stjäla något de ser inuti bilen (ex. en GPS) så fyller ju larmet inte heller någon funktion.

Mvh Mats
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
En annan aspekt är, att originallarmet är av 'känd konstruktion' och tyvärr inte särskilt svårt att få tyst på. Ett bra eftermarknadslarm ger troligen bättre skydd, och kan dessutom kompletteras med sådant som GPS-tracker, mobiluppringning och annat, om man vill ha lite mer säkerhet. Originallarmet är inte särskilt prisvärt.

/// Gunnar E.
Fa
69
Falstaff
120d -07
BMW-försäljaren försökte sälja all tänkbar extrautrustning, men larm övertalade han mig att INTE ta. Hans argument var samma som alpinvit130 skriver ovan.

Den enda funktion jag skulle vilja ha, är att man kan stänga ner bilen med ett sms. Men då är det som Gunnar säger att eftermarknadslarm är en bättre lösning.

/Pelle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.