|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra mig för om de är någon som har nåt bra tips hur man lättast byter växellådan på en 735 med automat. Är det bäst att ta ur den under ifrån eller måste man plocka ur hela motorn med låda & allt?? Tackar på förhand! Mvh Kim | |
| Jag skall göra detta jobb i helgen på min 750.. tipset är att lossa allt under och vinkla ner altihopa så kommer man åt alla skruva underifrån med förlängar.... ser inte fram mot detta jobb | |
|
nä inte jag heller, men du har de nog lite jobbigare med plats runt motorn;) min låda sitter i torxhylsor så fick införskaffa en sats med sånna. om man ska ta den underifrån med växellådslyft så måste man bort med avgassystem o allt,, men de ska gå bra att ta den underifrån då?? |
|
| Här kan man få lite tips: Länk | |
Paap Reeder |
... jag tror det avgörande är vilka lyftanordningar man har tillgång till. En proffslyft som kan vinkla på rätt sätt => lyft låda + motor. Har du ingen sådan ... gör som jag = ta loss lådan underifrån. Då tillkommer dock knepet med converterns lossande och framförallt ingrepp i primärpumpen vid montering. MVH /// Paap R |
| Jag tog min underifrån (V12) sen fick jag svetsa fast domkraften i tråget på lådan för den vill halka av hela tiden vid montering. Gissa min irritationsgrad vid detta moment. dessutom bytte jag lammeller utan resultat. så nu får jag ta ner skiten igen... pust stön stånk!!!! | |
| Hmm,, låter kul !! nu ska jag iväg & jävlas:P | |
| Nu har jag äntligen bytt automat på min 735,, gick rätt smärtfritt ändå, så nu hoppas man att man bara kan ta de lugnt med lådbyten på ett tag=) | |
|
Vad var felet på gamla lådan? /Mats J |
|
| Lamellpaketet var helt slut,, plockade isär den gamla lådan av ren nyfikenhet,, så de blir nog att renovera den. om jag inte behöver den själv så kan ja ju sälja den:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.