|
|
|
|---|---|
|
Länk Inte ofta man ser sådana vrak men detta måste vara den absolut värsta E38 jag sett, hur ens lyckas man förstöra en sån vacker bil? rost överallt. Fy*an mvh josef - Riktigt Många bilder Länk | |
|
Bilen är återtagen av ett finansieringsbolag så man misstänker ju onekligen att pengarna inte räckt till det underhåll som krävts. Bilen kan också ha fått ett par riktigt otrevliga "sista åkturer" innan bilen återtogs av finansbolaget. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Precis, men känns ändå väldigt sorgligt, finns inga bilmodeller som E32 och E38:an, tycker fortfararande att de är en av de vackraste bilmodellerna som rullat på vår jord, men när man ser sådana vrak så förstår jag seriöst inte hur det kan gå så långt, har själv en E39 som jag lägger nästan alla mina pengar på, även för små minimala detaljer som jag ändå tycker skapar helhetsintrycket. Betalar dyrt för att parkera i ett supersäkert p-hus, servar den bara hos aukt, BMW verkstäder, lämnar in den på rekond regelbundet, håller den ren etc. Allt för att behålla den i ett kanon skick. Så mycket energi lägger jag på min bil, och desto sorgligare känns det att se detta vrak som kunde varit i nyskick idag om den haft rätt ägare. - Riktigt Många bilder Länk |
|
|
Den skrothögen har legat ute tidigare hos Kvd utan att bli såld, och ja, de är nog den sämsta E38 jag har sett BMW CS #5139 |
|
| Det är bara att inse att vissa ser det bara som det är. Det är bara en bil, inget annat. Kör slut å köp nytt. Alla är vi olika. Därmed inte sagt att jag är sån för det är jag inte | |
| Tro det eller ej, men jag har faktiskt sett en e38 i motsvarande skick. Inte var som helst heller; utan på BMW i Umeå! | |
|
Visst var den rostig och ful, men för 26500kr är den ändå ett riktigt klipp? Det såg inte ut som nån djup rost det där, så det löser sig ju med lite putsande och en burk med lack så länge. Jag har likadan rost på min E32, inga problem att fixa till, hitta en E38 i bättre skick för såna pengar är svårt. |
|
|
Den rosten man ser brukar vara toppen på isberget och ungefär 10% av den rost en kaross bär på , det är mina erfarenheter efter att ha ägt olika begagnade bilar i 20 år. Självklart kan man slipa 2 timmar , sprutspackla och lacka över rosten för att bilen skall se fin ut i några månader , men förtjänar en E38 sådan behandling ? Jag tror att den där bilen är rutten in i balkarna och att hela framvagnen och bakvagnen är totalt slut + upprutten , men visst för 26 000:- kan man säkert hitta massor med bra delar.. om man orkar. |
|
|
det står ju i beskrivningen att det rostat håk i en av skärmarna så rostangreppen är nog ganska långt gångna, sen var det håk o slitet i inredningen plus att motorn går illa, fläkten inte funkar osv. Jag tycker sammanfattningsvis att det låter som om det skulle bli dyrt att få den i brukbart skicka, och då menar jag inte mer än brukbart, min reaktion var att den som bjöd 26500 håller på att göra en dålig affär, men det är klart kankse har egen skrot, då blir väl inte delarna så dyra. |
|
|
26500 :- är mkt för de skrotet tycker jag. Brukar sällan vara så att bilar som ser ut som krig är bra och välservade maskinellt Skrota ner den till reservdelar är nog de bästa BMW CS #5139 |
|
|
Instämmer med J.L. Skrota bort härket från våra vägar. Den drar ju ned anseendet för våra fina E38:or.... hämtar min tredje på lördag :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
Cenny |
Hade aldrig någonsin ens lagt bud på en sån. Men ska man värdera den så kanske 10 000:-. Går ju att hitta relativt fräscha e-38or till snuskigt låga priser i dag. |
|
jag köpte en lite sliten(lite småbulor o repor men ingen rost) e38 (740IA) för 2 veckor sen för 42000:- o tyckte väl att det var lite dyrt men efter att ha fått se nåt som denna så är jag jävligt nöjd med min bil ändå! ska lämna in den o lacka om skuffluckan samt vä bakskärm o dörr sen har jag en riktig pärla som går som ett skott 750 power |
|
|
Rent allmänt så är en E38 för 42000 otroligt billigt, tycker jag, minns för ett par år sådan då det knappt fanns några E38:or under 100k :P Enligt prognosen så kommer 30k vallen nås snart och sedan 20k osv osv. Kollade på en E38 740 95:a för 159000kr för ca 3 år sedan, nu ligger de på runt 50000kr. - Riktigt Många bilder Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.