AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.761

Billigaste försäkringen till en E46 M3?

Sida 1 av 2
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Var hittar man billigaste försäkringen till en E46 M3 i Stockholm? Kollat med Trygghansa, där fick jag en helårspremie på 15373:-/år för helförsäkring med 6000:- i självrisk.

Finns det någon entuisiast försäkring till M3 i nått bolag? Den kommer att förvaras i eget låst en-bils garage...
835
Kan tillägga att jag idag är 30år och haft körkort sedan samma dag jag fyllde 18år. Har liten 30-års kris tror jag och måste köpa nått kul...
16.547
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns tyvärr inget enkelt svar på den frågan. Du måste ringa runt till alla bolag och fråga. Det varierar extremt mycket, det som är billigast för en person är absolut inte billigast för en annan till exempel.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Jag har sveland försäkring, helförsäkring 7600:-/år 6000:- självrisk på vagnskadan. Bor inte i stockholm men värt att kolla med dem tycker jag.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Tja!

Har går oxå igenom krisen och skall införskaffa mig en m3 e46. Enklast är att ringa insplanet som kollar alla bolag åt dig på en och samma gång. Billigast för mig blev också sveland med en nätt summa á 12500 SEK/år, helförsäkring, 2000:- i självrisk (bor i sthlm). Jag är född 73 och har kört skadefritt sedan 91. Deras maskinskadegaranti täcker 6 år alt 10 000 mil så för mig kommer det att bli en årsmodell 03-05.

bomis: Att insplanet kollar alla bolag var lite att ta i ;)
Här är dom bolagen som insplanet kollar emot (inkl. båt/hem/person försäkringar).
Alandia Båtförsäkring
Allmänna Änke- och Pupillkassan
Atlantica
Auro Försäkring
Euro Accident
Fair Forsikring
Global Reseskydd
Gouda Reseförsäkring
Moderna Försäkringar
Nord Reseskydd
SalusAnsvar
Sveland Försäkringar
Tennant Försäkring

Kolla upp Länk som ägs av nordea och självklart Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
otto: wow tack, ringde vesta då jag är kund i nordea och gissa vad jag blev förvånad. helförsäkring bmw e46 m3, svsåld-03, självrisk 3000:- på vagn trafik 0:-, maskin 8 år alt 10 000 mil = 8500 SEK/helår!!!!

bugar och bockar...

Insplanet ringde mig och hade kollat fler bolag än listan ovan, de kanske har ändrat nu?

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
835
otto: TACKAR,TACKAR,TACKAR!!! Och tack igen!

Jag fick helförsäkring med lägsta självriskerna och alla tillägg för 9939:-/år med vesta... Nu jäklar råder det inget tvivel om att det blir en M3 :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
glömde tillägga att jag bor i stockholm oxå...
835
Jag bor i sthlm med... och ändå är ett par år yngre än "bomis" och inte lika många skadefria år
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Pär:an: rock 'n roll nu kör vi snart ;-)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
WOW! Jag fick ett pris på 5800:- för min bil helår, helförs.
Tror jag har 8300:- nu vilket var absolut billigast för sex månade sedan. Nästa vecka ställer jag av min bil i tre dagar.

//Player
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Nu har jag bytt försäkring från IF till Vesta. Med exakt samma villkor som min tidigare försäkring blev den nya hos Vesta 61% (sic) billigare.
Ja, du läste rätt!
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
player: grattis!
Ja jag fick också bra pris på vesta fick tips om dom på ett annat forum, dom ska tydligen vara rätt stora i Danmark.

Micke169: Jag kopierade bara listan dom har på hemsidan ;), är ju bra upplägg dom har och är snabba, dock är dom priserna jag fått inte så billiga. Låg tex. 4000 över den jag har nu.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Detta bolag låter ju MYCKET intressant. Va inne på deras hemsida och kollade efter en online offert men hittade ingen. Någon som vet om det finns en sådan el. måste man ta telefonkontakt?

Jag (26år, Helsingborg) betalar idag ca 10 000kr på BMW Orginalförsäkringar för min 330Ci för 1000mil/år.

Undra vad jag skulle få betala hos Vesta men likvärdiga vilkor??? Ska bli intressant att se. Återkommer med pris.

Mvh Jimmy

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag gissar på att kommer halvera din försäkringskostnad.
Ji
2.380
Jimmyboy

Player: Ja det verkar ju nästan så faktiskt. Men hur kan de ha sådana priser? Bara man inte får problem med ersättning om det skulle hända något sen.

Funderar på att skriva bilen på min far (bor ca 10mil ifrån mig) bara för att folk inte ska kunna hitta den direkt via VV när man glider runder på stan eller dyligt. Man måste kunna fixa det med FB att man betalar vad det skulle kosta att ha den på MIG och sen att man får det inskrivet någonstans trots att den står på min far.

Någon som har erfarenhet av detta? Alltså ingen "vanlig" skenförsäkring eller "skrivabilenpåpappa" för att komma billigt undan.

Mvh Jimmy

be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Jimmyboy: Det ska gå och ordna som jag förstått det iaf på dem större bolagen.
Bara du berättar som det är och att premien ska sättas efter dig och ditt boende ålder m.m.

Mpower
Ji
2.380
Jimmyboy

Betan: Ja precis man tycker ju att det inte skulle vara några problem, om man sätter premien efter mig och mina vilkor.

Återkommer här med besked när jag hört med dom.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.