|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag undrar om vad ni tror om ovanstående bil som taxi? Finns det någon "taxi"-version från fabrik? Tänker mest på all extra elektronik som skall integreras i elsystemet (taxameter, gprs, alkolås etc etc) Känner ni till någon taxi-åkare som har en E61? | |
|
Det finns en hel del åkare här i stockholm i som kör 525dA som taxi. Hur de har gjort med all elektronik vet jag dessvärre inte men onekligen så fungerar det i alla fall. I jämförelse med alla som kör Volvo och Mercedes så är dock BMW förarna väldigt få men det är väl kul att vara lite annorlunda? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Åkte E60 så sent som i tisdags. Och det verkar onekligen funka. Intressant att bilen var uturstad med nav men att taxichaffisen använde en portabel GPS. Inte för att han behövde den för just min körning men det var lite lustigt tyker jag nog. |
|
|
En kollega till mig kör taxi med en E61 530dA funkar jättebra men man behöver en modul för att få ut puls till taxameter plus att all ström som ska ta måste tas vi den boxen annars varnar den för att bilen drar för mycket ström. Boxen kostade omkring 4000:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.