|
|
|
|---|---|
|
Hej Köpte min första BMW för ett år sedan, Å nu ska det bli en till. Men jag vill veta om 7 serien har större utrymme i kupen än 5 serien. Tack på förhand. Mvh Patrik | |
|
7 serien känns betydligt större i kupén framförallt i baksätet. |
|
|
5 serien ÄR trång i baksätet. Men ÄR 7serien större? Mvh Patrik |
|
Scheckheft |
Hej Vilka modeller pratar vi om? E34 - E32, E39 - E38, E60 - E65. Du får nog förtydliga din fråga så att det blir en vettig diskussion. Mvh Scheckheft |
|
Köper du "Lang" versionen av 7 serien så har du gott om plats i kupén, inte minst i baksätet. E32: Länk E32 L: Länk ___ Bilen: Länk |
|
|
Ja precis jag pratar om E38 O E39. |
|
| Jag har ingen L , men det är bra utrymme i min tycker jag. Kan sitta 3 st vuxna bak utan gnäll, kanske lite obekvämt för den som sitter på bullen i mitten bara, | |
Scheckheft |
Hej E38:an är byggt för 4 personer. 2 personer av normallängd sitter med bra utrymme i baksätet. Langversionen ger ca 14 cm extra benutrymme. Mvh Scheckheft |
|
Jag är 1'90 lång, min bror (som är lika lång) sitter bekvämt och med gott utrymme bakom mig i min E38 - inte langversion. Wilhelm Svenselius |
|
|
Det är en märkbar skillnad på utrymmet bak i E38:a o E39:a. Vi är fyra långa personer i familjen och min E39:an upplevdes som riktigt trång samt strikt 4 sitsig pga tunneln. E38:an har betydligt bättre benutrymme samt att 1 person kan sitta hyfsat i mitten under inte allför långa sträckor. Det är också en klar förbättring va d det gäller baksätet i E60:n jämfört med E39:an |
|
| Vad gäller framsäten känns det som e38 har mer utrymme än e39, särskilt på bredden. Siffror på detta? - Scheckheft! | |
|
Hej Jag upplever att det är bättre utrymme i E38 än en E39. Dock inga problem att ta plats framför ratten med mina 192cm. Tycker E38 känns större i övrigt också. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.