AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
968

Tyskt språk i svensksåld BMW?

Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Va inne hos en bilhandlare för att kolla på en E34 -94 som bara gått 17.000 mil. Fick se full servicebok och kvitton på reparationer för stora summor de senaste 5 åren. Har kört ett gäng E34:or sedan tidigare och förväntningarna är på topp då jag inte kört någon som gått så kort och bilhandlaren själv säger att den känns som ny. Får nycklarna för att provköra bilen och vrider om nycken på denna svensksålda bil och de står på tyska på displayen? Tänker inte så mycke mer på de och kör en sväng...usch. Känns skit, växlarna är som att röra runt i en burk marmelad, bilen känns svampig och drar ojämnt när man gasar på. Detta va dem absolut sämsta E34:a jag någonsin kört och samtidigt den ända svensksålda och som varit fullservad. Kollar bilregistret när jag kommer ham och bilen har haft 17 ägare!. De skumma va att i serviceboken så va de kanske 4 olika bolag som gjort service på bilen, alltså flera gånger samma ställe. Har alla ägare gått till samma ställe av en slump? Ska inte ramnummer finnas i serviceboken? Såg bara svenskt regnummer i ett hörn.

Själv tror jag att något hänt före alla dyra reparationer och att någon satt i instrumentpanelen ifrån en tysk krockad bil. De stackars ägare som senare köpt bilen har fått punga ut för dyra reparationer. Hur ofta byter man hela fjäderbenet föra 17.000 mil? Ska man behöva byta termostat 2 år i rad?

Några kommentarer eller egna erfarenheter på detta? Någon som tror att denna bil inte gått längre än 17.000 mil och har annan försklaring? ;)

-----------------------------
According to Einstain: "The faster you go, the longer you live"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tyska är default-språk i alla E34 modeller, sen kan man ställa om det till andra språk om man vill... plockar man väck batteriet och låter bilen stå strömlös en liten stund så kommer bilen att återgå till sina default-inställningar, dvs tyska i CC-displayen.

___
Bilen: Länk
Visa användare
128
de1ta
320d F31 -13
X3 3.0sd -07
Ahh, visste att de gick att byta språk men inte att tyska va default i alla E34:or. Det kan ju vara en förklaring ;)

-----------------------------
According to Einstein: "The faster you go, the longer you live"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.