|
|
|
|---|---|
| Som sagt, är de de med tio dubbelekrar eller 5 dubbelekrar. | |
|
Hmm, vad jag alltid har trott så är det den femekrade fälgen, alltså denna: Länk Men, jag kan ha fel (men det tror jag inte) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
| Det är det jag fått för mig också. Men det finns antagligen de som annonserar "cab"-fälgar bara för att de sutit på en cab. | |
|
Jo jag tror att det stämmer! Det finns en liknande fälg som inte är polerad utan lackad i silverfärg samt har texten BMW Motorsport ingjuten i navet. Den fälgen satt på coupén (eller var det GT:n?) om jag inte minns fel. Båda fälgarna är dock smidda, vilket är bra ur vikt/hållbarhetsperspektiv, dock inte ur kostnadsperspektivet! ;-) Mvh |
|
| Vad jag vet har bara GT´n texten "BMW MOTORSPORT".Cab fälgar är utan text liksom dom andra M3 fälgarna. | |
| Den med fem ekrar är M3 cabbens orginalfälg, den tioekrade är coupéns orginalfälg och kontur är sedanens orginalfälg. | |
| Grabbarna med koll. Tack för svaren. | |
|
Hmm...mina femekrade 17" M3-fälgar har "BMW Motorsport" ingjutet i navet, då har dom mao suttit på en M3 GT tidigare?! Länk |
|
|
Om det är orginalfälgar skall det stå" BMW Motor..." på den 10 ekrade.. Annars är det en kopia.. //M |
|
|
Hmm lite fel faktiskt. Det finns ju 2 modeller av den 10 ekrade fälgen. Den tidigare som fanns på M3 Coupé 3.0, sen finns det även den nyare modellen av denna fälg som kom på 3.2 liters maskinen. Den nyare modellen har ingen text alls utan bara "M" märket. 8,5" breda bak istället för 7,5" runt om som de gamla. Så det finns alltså: Coupé 10 ekrade, med texten "Motorsport" 93-95 Sedan 5 "ekrade", kallade Kontur Cab 5 ekrade, likadana som GT med lackerade istället. GT 5 ekrade, likadana som Cab men polerade (endast fälgbana?) Coupé 10 ekrade, nyare modellen utan text 96-99 Har jag missat någon fälg nu? Mvh Carsten |
|
|
Då har jag alltså Cab fälgar på min Coupé.Dom är femekrade och har texten "BMW MOTORSPORT"? Mvh Ricke |
|
|
Ricke: Det gick säkert att välja att få bilen med cab fälgarna istället för de vanliga coupé fälgarna om man ville. Är de vanligt silverlackerade så borde det vara cab fälgarna och inte GT-fälgarna. Mvh Carsten |
|
|
Carsten: Tack för informationen, även om det inte är livsviktigt så är det ju alltid kul att veta var fälgarna har sitt ursprung :) Länk |
|
|
Jadå ska vi se om någon blir mycket klokare efter detta här: Först har vi de gamla coupé fälgarna som har texten "Motorsport" och är 7,5" breda runt om Länk Länk Dessa är de nya coupé fälgarna utan text och bredare bak Länk Länk Länk Länk Dessa är Kontur fälgarna. Oftast förekommande på Sedan modellen Länk Länk Sedan kommer vi in på de som det frågades om från början Först Cab fälgarna Länk Länk Länk Länk Väldigt svårt att hitta någon bra bild på GT fälgarna men de ser lite blankare ut speciellt på fälgbanan (dvs kanten) Länk Länk Länk Länk Mvh Carsten |
|
|
Darklight: (dina?) bultar ser lite lessna ut på bilden ;-) Ingen fara, mina är värre :-) /Bobby |
|
|
Bobby> Lessna? Tja, bultar är ju alltsomoftast inte så välpolerade. Mycket bättre med Alpina som gömmer dem bakom en lucka istället :) (Och det var mina bultar, bilen såld sedan i höstas) /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Nu har vi verkligen rett ut begreppen. Kanske något för killarna här att lägga upp. En fälgkatalog. Det är så struligt när man ringer på fälgar och varken köparen (jag) eller säljaren har någon som helst koll på vad tex style 79 är. Det finns en hyfsad fälgkatalog på www.circlebmw.com men där står inget om tex vad fälgarna satt på för bil orginal (Gäller väl mest M3 fälgarna). Dessutom är priserna inte aktuella eftersom de är utrikiska pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.