AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
521

Vanliga fel på 535 -88??

Ro
744
Robban B
E38 750 -97
Finns det några vanliga fel på denna modell som man ska se upp med vid köp?? Hur mycket måste man vara beredd att ge för en sådan?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Med risk för att verka tjatig:kamaxelslitage!
Titta på sök inlägg o skriv 535.
Prisläge från 25000 och uppåt.Ca priset för en bra 88:a med rätt utrustning gissar jag kan hamna på 35-40000.
Mvh Janne.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Jag köpte just en 535i-88 i höstas och jag har följande problem.

Trasig topplockspackning, kolla i expansionskärlet så det inte är brun olja där. Kolla även oljan så den ser ok ut. BMW toppar är känsliga för dålig olja då kanalerna är väldigt tunna.

Läckande ventilpackningar. Inte farligt för motorn, den drar bara lite olja, har du otur så blir avgasvärden fel på besiktningen. Kostar en del att byta på BMW eftersom de måste lyfta toppen. Kör hårt med bilen, då ska den självklart inte lukta olja, inte ens lite!

Vibrationer i drivlinan. Bakvagnsbussningarna, mellanlager på kardan, hardyskiva. Accelerera snabbt från stillastående, dra ut den fullt på minst 1a och 2a växeln. Inga vibrationer/slag ska kännas.

Jag gav 25000:- för min. Men då var det även rost på den. Min första beemer så jag visste inte vad jag skulle kolla efter. (hade inte upptäckt detta eminenta forum) Jag skulle som Janne T gissa på ca. 35.000 och uppåt för en i bra skick.

MVH
/Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.