|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skulle byta till vinterdäck i helgen, hade 2 olika sorters låsbultar på, varav den ena sorten.. McGard, sfäriskt lopp.. hade bilen inne för ett tag sen för att byta hjullager.. och idioten på verkstaden hade dragit åt låsbulten så hårt att låshylsan gick i sönder när jag skulle skruva loss bulten.. Så nu står jag här med 3 bytade hjul, med mcgard låsbultar, och ett hjul med sommardäck, med mcgard låsbult(dock klarade sig mönstret på ytan).. och hylsan är flis! Har fått för mig att det är olika mönster på de här bultarna och olika serienummer... Vill få av det utan att behöva borra ut bulten! har ju 3 andra låsbultar på de andra hjulen också ju.. Tips ? | |
| Man kan beställa ny "nyckel" om man har kvar "nyckelkoden", o det har du väl? | |
|
Ta en hyllsa (modell lång) som du inte e så rädd om (tex. en ifrån biltema) och tvinga på den på låsbulten så du får en greppassning, kan ta åtskilliga försök och många slag med släggan. Lägg något mjukt som skyddar fälgarna när du ger dig på detta. Har läst om flera som lyckats med detta på hårt åtsiddande bultar. Min kusin gjorde samma sak på min bil förra helgen, han tog ett gammalt hjulkors och tryckte på. Kan hända (med stor säkerhet?) att du får använda en hylsa per hjul och att både hylsa och låsbult blir obrukbar efter detta. Ge inte upp!! De går! Lycka till! ----------------------------- According to Einstain: "The faster you go, the longer you live" |
|
| Vem f.n är Einstain?? Einsteins avlägsne släkting? / Petimetern. | |
|
Oj vilken miss :o tack ^^ ----------------------------- According to Einstein: "The faster you go, the longer you live" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.