|
|
|
|---|---|
|
har precis bytt termostat för att jag tyckte det tog för lång tid för motortempen att gå upp på normal, men jag ser ingen skillnad, det tar fortfarande lång tid eller ca 2mil innan normaltemp. Nån som vet om det ska va så eller vad det kan va för fel, dieselvärmaren funkar oxå så där är inte felet. nån som har nåt tips eller vet nåt?? hej o hå bengan | |
|
Är kylarvätskan bytt vart annat år som det skall? Glykolmängden korrekt? Det du nämner är det jag skulle kollat om det vore min bil. Åka till en verkstad med felsökningsutrustning, lämpligtvis närmaste BMW och be dem göra en felkodssökning med GT-1:an, servicedator. Du kan även be dem uppgradera till senaste programvara för mtorstyrning och växellåda, det brukar göra en del för bilens uppträdande i övrigt. Mvh Asken |
|
|
Hej; Jag hade samma problem på min bil. Efter en diger undersökning kom jag till att det finns två ( 2 ) termostater på bilen. Den andra sitter på kylaren till EGR systemet! I mitt fall var det denna termostat som var sönder. Bytte den själv, var ett relativt lätt jobb. Det är del nr 11 i länken. Länk |
|
|
kko007......tack för svaret jag hade inte en aning om att det fanns en till termostat men nu är den beställd. det här forumet e kanon för att slippa dyra verkstadsräkningar . tack för hjälpen mvh bengan hej o hå bengan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.