|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu har jag införskaffat mig ett nytt instrument med allt, alltså hela paketet, hastighetsmätare och allt. ÄR det svårt att byta detta? är det något speciellt mna bör tänka på? Airbag lampan blinkar sedan förra gången jag var där och "pillade" Ser ut som att det bara är 4 kontakter baktill som man drar ut och sedan sätter in det nya instrumentet. Tack på förhand beemoholist | |
|
På den här sidan kan du se hur du gör, dock utan airbag. Länk Har bara haft lös ratten 1 gång i min bmw med airbag, då lossade jag först batteripolen och väntade 30 minuter innan jag började skruva. De är säkert inte nödvändigt men de kändes säkrare så iaf =) //Roffa |
|
|
Tackar. Jag slipper dock att öppna själva instrumentet. Har köpte en hel komplett till ett bra rpsi på nätet. Men ser ju hur man ska göra ändå... Jag tänker också vänta 30min. Lika bra ju. Bättre säker än sorry :) Mvh' Tommy beemoholist |
|
|
Hej Tommy, Hur gick det. Har sjalv provat och fatt problem med att BMW verkstaden sedan inte kan avlasa bilen. Hor garna av dig snarast mojligt. Mvh Lars |
|
|
Hej tjaeder. Har inte hat möjlighet att prova ännu, bilen är avställd och står 55 mil härifrån :( Eventuellt ska jag prova över jul beroende på väder och vind. Jasså, kan ej verkstaden läsa av bilen? Via data kontakten alltså? Mvh Tommy beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.