AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.188

Rimligt pris på en 320 E46 -03 hos M-bilar V-ås?

Gemini__
Hej,

En kompis är intresserad av denna vagn:

Länk

En s.k. "BMW Premium Selection-vagn", vilket är positivt.

Vad har ni för tankat och funderingar kring pris och ev. utrustning?

Tack på förhand.

Mvh:
Thomas

Det är en populär vagn 320 med m-paket och nyare än 01. De har haft den till salu bra länge. Priset ligger lite väl högt. Kör den i bilpriser.se.

Projektmannen
Priset är rätt högt, å andra sidan är det en "premium selection" bil vilket (väl) innebär 1 års garanti. Utrustningen är bra för att vara svensksålt, vill man kombinera M-paketet med ännu mer lull-lull finns dessa bilar i vårt södra grannland.
Sedan är det en BMW återförsäljare vilket ytterligare skrämmer upp utgångspriset. Detta blir förstås ett dyrare alternativ än att handla via Blocket, och om man tycker att det är värt det är upp till var och en att bestämma.

Så säg åt din kompis att ringa och kolla om priset är förhandlingsbart. Har den stått i hallen ett tag bör det går att prutta ned priset 8-10% :-)
735
Tycker oxå bilen verkar dyr men man pröjsar ju en del extra för att det är en BMW-handlare och "premium-selection".
Har för mig att "Mugge" här på forumet hade en 320IM-02 (4-6´mil kommer inte ihåg exakt) som han var i säljartagen med och vet inte vad slutpriset blev på hans bil, tror dock den va ute för 129´vilket får anses som ett mycket bra pris. Den tråden bör finnas på 3-serie forummet och kan ju iaf ses som en vägledning..
735: du menar nog "Mosse"...och isf är detta tråden: Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Info om Premium Selection:
Länk

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Gemini__
Tack för era synpunkter. Kompisen var och provkörde vagnen förra veckan, blir ev. affär idag. Får se vad slutpriset hamnar på.

Tycker också priset känns i högsta laget, men som sagt köper man från en bilhandlare är det smällar man får ta. Vet att kompisen värdesätter den garanti man får när man köper från en bilhandlare högt.

Den här verkar intressant annars, skulle jag ha siktat in mig på:
Länk

Borde gå att få ner en bit till i pris dessutom.

Mvh:
Thomas
735
ufo: My bad...
Ber grabbarna bakom "nicken" om ursäkt för förväxlingen!
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Det här med "premium selection" känns lite lustigt. Dom bilar som inte klassas som premium, dvs de flesta är isf av andrasortering?
De bilar som tillhör premium selection i Tyskland är om möjligt i ännu mer nyskick än övriga bilar som står i hallarna och (nu kan jag minnas fel) ha en begränsning i form av ålder och körsträcka samt att Europlus alltid ingår, men visst blir effekten en uppdelning av begagnade bilar i ett A- och B-lag, men B-laget är inte fy skam i detta fall.

Mvh
Mikael
Saxat från BMWs sida:
"Endast en BMW som är yngre än fem år och körts mindre än 10 000 mil kan bli en BMW Premium Selection-bil. Förutsättningar är även att bilen är välskött, inte har någon större skada och att den är i originalskick."

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Volvo har numera ett liknande system där de erbjuder heltäckande 2 års garanti på nyare begagnade bilar som rullat max 10kmil. Precis som med premium selection så är det en dyr garanti.
JC
3
JCA
BMW 320i -01
Jag var å kollade på den bilen för nån månad sen och vart inte impad av den kan jag säga.

Mycket stenskott på motorhuvet, nån repa på vänster bakdörr samt nån sorts luftbubbla där 320 emblemen satt på baklucken.

Det plus en dryg och arrogant försäljare som inte ville gå ner en krona i pris, samt var allmänt otrevlig gjorde att jag tackade för mig......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.