|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| När jag kom ut till min bil i förmiddags hade de jävlarna lappat bilen två gånger. En gång igår kväll och en gång i morse. Min biljett gick ut kl 19 igår kväll och jag hade helt missat att förnya den. Vad är det för regler som gäller egentligen? Någon måste ju finnas eftersom de kan ju knappast lappa bilen varje timme. | |
|
En gång om dagen är det som gäller och i ditt fall så har det ju blivit ett nytt datum. Du kan däremot stå kvar fram till klockan 00:00 utan att få en ny lapp =P "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Dom får bara lappa den 1 gång per dygn. Eftersom Carpark är privatägt så kanske dom har andra regler än dom vanliga lapplisorna?? Mvh Björn |
|
|
Jag trodde också det var en gång per 24 timmar.. Men att överklaga hos carpark är lönlöst om man inte har bevis på att man gjort rätt. Nu har du iochförsig böteslapparna som bevis.. Ring dom och hör, helt enkelt, då får du nog rättast svar. -- Markus |
|
| Känns iof ingen större idé att ringa dem, de svarar ju bara utifrån att de givetvis har gjort rätt. Om man inte kan dra upp nån historia som gör att de svarar som man själv vill. | |
|
Du kan känna dig rätt blåst på att få igen pengarna. Carpark ska följa de regler om parkering som finns i din kommun enligt parkeringsstadgan. Nu är det så att privata parkeringsbolag tolkar reglerna rätt frikostigt och till sin fördel i vissa fall. I de fallen dom gör fel har du fortfarande ett hårt arbete att bevisa detta och oftast är det också så att de struntar i att återbetala även om det finns en dom i tingsrätts att de ska göra det. Du ska givetvis försöka bråka med dom om de har gjort fel trots detta, läs på parkeringstadgan så du vet vad som gäller. Har själv ett ärende som snart är 2 år gammalt där det privata bolaget helt klart gjort fel. Dom har dels lappat mig där jag hade rätt att parkera enligt skyltningen men även angett felaktig adress för den påstådda felparkeringen. Den adressen de angivit är tex bebyggt av ett 5 vånings bostadshus.Trots att jag har fått rätt i ARN mm vägrar de betala tillbaka. |
|
|
Har för mig de får lappa samma dygn om det inte är samma lapplisa som gör det. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Hur länge står det på skyltarna att du får parkera? Ett enkelt P innebär 24 tim, men ofta begränsar man det med exempelvis 4 tim med en tillägstavla. "If you have a hammer, most things look like a nail". |
|
|
Det står avgift 0-24 (0-24) 0-24. Nu ser jag på ena lappen att de både glömt fylla i fordonets fabrikat och dessutom fyllt i fel reg. nummer. |
|
|
Fel regnr eller nån som satt sin lapp på rutan i hopp om att du ska betala? =) Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Det är inte "dom jävlarna" som lappar. Dom gör sitt otacksamma jobb, Reglerna är några andra som hittar på. Så det gäller att själv hålla koll, det finns ingen att skylla på. Hu, det här lät inte så bra, men... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
VillaRosa: då såg du inte granskningen av P-bolag som gick på TV ganska nyligen? Tyckte nog att etiken hos dom lappar ofta inte är den bästa. Det fuskas med både det ena och andra... ___ //Ulf |
|
|
Tyvärr blir även jag SNE bara jag ser en lapplisa. Tycker de FULAR sig hela tiden! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Vill säga innan ni sågar mig vid fotknölarna att jag hittills i min bilkarriär fått 3 parkeringsböter på 14 år... ända tills nu... På tal om flera p-boter inom begränsad tid så fick jag tre p-boter inom loppet av 10 timmar. Inför förberedelserna för vårat bröllop för två veckor sedan så var man uppenbarligen inte helt närvarande... Kaoset börjar när jag blir lappad utanför mitt jobb vid kl 15.50. Vid 20-tiden skulle jag hämta en skruvdragare hos en kompis, tvärfullt överrallt där han bor. Chansar och ställer bilen utanför en P-ruta. När jag kommer ut så står "tjänstemannen" och skriver en bot till mig. Diskussionen som följde låter jag bli att ta upp här... Åker hem och parkerar på min hyr-plats, är mycket noga med att se till att tillståndet ligger korrekt. Upptäcker att svärföräldrarna är på besök, dom bor i samma kvarter. Dom har sin bil med sig och ställt sig på gatan utanför. Vi kommer överrens om att jag ska låna deras bil nästa morgon för att frakta en del grejor till festlokalen inför bröllopet någon dag bort, deras e46 är mer praktisk än Z3an... Med tanke på min eftermiddag/kväll så är jag noga med att ta reda på att deras boendeparkerings-tillstånd gäller på gatan utanför mig... Lyckan är total när jag 07 ska ge mig av med deras bil och ser att jag kl. 02.00 fått bot nr. 3! Inom 10 timmar! Missade naturligtvis att det var torsdag natt och då är det ju NATTSOPNING på gatan. Ridå!! Det ska gör ont att vara dum! Mats |
|
|
Jiggerdanne> har du betalt lapparna? Betala åtminstone inte den som har fel regnummer, så får du väl se om det dimper ner en påminnelse (det kostar inget extra). Står det uppenbart fel regnummer så kommer dom inte att kunna hitta dig i vilket fall, ju. Förhoppnignsvis kommer den stackars bilägaren som har det regnumret att bo 150 mil ifrån dig och har vittnen på att blien varit i hemmahamn under den aktuella tiden. -- Markus |
|
|
Tror det är krav på 6 timmar mellan tillfällena att ge böter för samma förseelse i sthlm tror jag I Stockholm skriver dom in data om bilen med antal meter mätt från korsning (ofta med lasermätare) samt position på luftventilerna på varje hjul i sina handdatorer. Då kan dom se om du flyttat bilen mellan två tillfällen och ge böter igen inom mindra än 6 timmar |
|
Conan999 |
Finns inget värre än småkryp som carpark. Dom kör sina metoder och jag kör mina. Conan999 |
|
Jag försöker så långt som möjligt att helt enkelt låta bli att parkera på deras parkeringar, efter ett par felaktigt utskrivna kontrollavgifter - som jag överklagade, men inte hade bevis för. En bitter eftersmak blir det. -- Markus |
|
| Det är väl självklart att du inte ska betala den boten som ej är fullständig, dessutom kommer det ju inte komma någon påminnelse då dom skrivit fel reg.nr. | |
|
Varför beställer ni inte fajke-skyltar som skruvas på just när man parkerar så slipper ni betala parkeringsböter? Om farbror blå blandas in i leken säger man bara att någon jävlats med en och bytt skyltar, finns ingenting att förlora på detta. Eller alternativt köpa en parkeringsbiljett och leka lite med datorn (scanna in den) och så vips kan man dra ut biljetter för vilka tider som helst, funkar kanon, min kompis gjorde så i flera år. |
|
|
Vafan, jag skruvade av mina plåtar en gång när jag ställde bilen utanför min dörr på ett studenområdet under sommarlovet, visste att carpark brukar åka där. Skruvade av plåtarna men fick ändå böter, sitter dem och leta upp chassi nr och kollar via det vilket reg nr det är? Den bötern fixade våran grymt sjyssta hyresvärden bort åt mig. Hehe, det där med andra plåtar var ju en bra idé :) Men kan inte dem ringa och kolla upp reg numret? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.