AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.395

M5 e60 hur får man framm 500 sport

Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
Hej har precis fått min nya M5a e60 finns det nån som vet hur man får fram motor inställningar på skärmen typ .500 sport instruktions boken är på tyska...
Hej.. du har en M knap på ratten. Kolla om du får 507 hk mode när trycker in den knappen.. annars kan du ändra konfig. av denna knap i datorn..
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Går det inte att beställa en svensk eller engelsk instruktionsbok??

Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
Klura ut det med m på ratten till sist ,har beställt svensk bok,,

Nu ska jag ut o köra ifrån min polares rs4 -06 igen men med 507hk istället för 400 hk....
74
72
745i
BMW 745 i-81
BMW 750 i-96
BMW M5-00
Tycker att det är en jätte bra ide ;)

mr mpower berätta sedan hur det har gått :P
kilroy
Skall du köra ifrån en RS4 så vill det nog till att du inte bara "hittar" 507 mode, du behöver nog hitta gaspedalen också...

Mvh kilroy

"Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad"

Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
Lätt som än plätt. Skall försöka få med mig video kamera nästa gång!
mr mpower:

En fråga bara.. Köpte du bilen utan att ha provkört den?
Menar, om du inte hittar hur man sätter i "507" läget kan du väl inte kört bilen fullt ut?
Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
Ja köpte facktiskt bilen utan o ha provkört den,men ångrar mig inte.
Jag har ju haft ett par m-modeler tidigare.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
det är väll sällan man provkör en sån bil , jag provkörde inte min heller innan jag köpte den , jag menar man vet jo innan vad man ska ge sig in på när det handlar om såna här bilar
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
mr mpower,

Du kan göra inställningar via iDrive i M Mode. Klicka på I, vehicle settings, M Mode
Maxad:

Varför skulle det vara ovanligt att provköra en sån bil?
Jag lånade själv en M5 flera timmar från en firma för att kunna testa den fullt ut på olika sätt.
Vet inte hur många olika M3 E46 du har kört, men det kan skilja en hel del i prestanda beroende på hur de är inkörda samt om man har fått ett bra ex eller inte. har sett bänkningar på allt fr¨ån 250 till 300hk på hjulen och 50hk gör skillnad garanterat.
Köper man från en firma så har man en garanti dock så att maskinellt ska det inte bli nåt knas.
Jag provsitter soffor före jag köper dem med =)
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
ACTION :

men det är skillnad på en helt ny bil och en beg också, det är faktiskt min första M3a så nu måste jag ut och testa den mot en annan för att se om det skiljer :))
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

ACTION: köper du nytt så är det ju sällan tal om att du kan prova den bil (eller soffa) som du sedan får levererad. Begagnat är ju en annan sak.

___
//Ulf
Maxad:

Ja det är lite kul att testa.
En kompis till mig har en 330 coupé som går ruskigt bra. Har åkt bakom han när han racea mot en M3 E46 cab med tre pers i (han satt själv) och dom kom inte ifrån han alls. Tror du killarna i M3an såg snopna ut?

Programmer:

Absolut, den varianten köper jag.

Killen som köpe min bil hade besällt en Carbon svart först. När han skulle hämta den tyckte han inte alls om färgen utan beställde en ny individual Safir svart direkt ist. Gissa han fick betala en slant för den levererade bilen med. =)
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
mr m power har helt rätt, man behöver inte provköra en ny m5a,dom har aldrig varit dåliga
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.