|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag hade nyligen inne min bil på kamremsbyte och efter detta har förbrukningen på min färddator börjat bete sig lite annorlunda mot tidigare. Bilen är en 325IS (USA-import) från 1987 med stora färddatorn. Tidigare så registrerade den inte någon data när man stod på tomgång, tror det var först när man körde över 20km/h. Men nu så registrerar den även förbrukningen när man står på tomgång. Den går då upp ganska mycket i förbrukning och ger en felaktig snittförbrukning (för hög förbrukning). Finns det någon direkt koppling mellan förbrukningen på färddatorn och "nålen" som visar aktuell förbrukning i instrumentpanelen? D.v.s hämtar dom värdena från samma ställe? Någon som har varit med om något liknande? Har pratat med verkstaden och dom har svårt att tro att det har att göra med kamremsbytet och jag förstår deras sett att se på saken. Men jag vill ju gärna ha tillbaka bilen med samma funtioner efter att ha haft den på verkstad... ps. Verkstaden skulle ringa runt och höra lite och återkomma till mig Tacksam för synpunkter! /Fred. | |
|
Halloj! Nålen går upp till max när man står still och börjar mäta vid 20. Det går ju upp till max eftersom när du står still så är ju förbrukningen oändlig, du kan puttra upp en tank soppa och inte röra dig en meter. Färddatorns värde ökar också till max när du står still. |
|
| Färddatorns värde ökar då du står still fullt normalt, bilen tar bensin även då den den står still på tomgång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.