|
|
|
|---|---|
|
Ringde runt och jämförde priser. Hos Aktsam blev det kalla handen.... "nej tyvärr, vi försäkrar inte bilar som är så motorstarka som din...." ///BMWPower i 320´n....:-) /Kristian | |
|
Nej och dom tar heller inte direktimport. Det man kan få av dom är trafikförsäkring men det räcker i alla fal inte för mig... who dares wins... |
|
krukan6 |
Precis så sa de om min fina 328a. |
Jirar |
Det är ju ett av skälen till att dom har så bra priser. |
|
Fick offert från Aktsam.... klen bil dårå T |
|
|
Synd då. Trodde jag hittat ett billigt försäkringsbolag så jag ev kunde börja leta efter en 32* Touring. Hade min 318 Touring försäkrad i Dial (Bmw försäkring) med en premie på 6500kr/år. En 320 Touring ville dom ha 10-11 tusen för. Bytte från Dial till Aktsam och kom ner på 4500kr/år. |
|
|
Aktsam är för: helnykterister i glesbygd, 40+, med Volvo, svagaste motorn , utan AC, utan metallic, utan LM fälgar. utan radio , larm, låst garage Det är vad som sägs mer eller mindre underförstått, så jag tolkar oss BMW killar som "ickeönskvärda premiehöjare"... |
|
|
Jag försäkrar min 525:a via Aktsam. Helfösäkring i Göteborg och 27 år gammal för 8000kr |
|
| Kör med IF, de tjafsar inte om import. No problems, rätt bra premie i mitt fall också. | |
|
Har min 525:a i Aktsam. De var klart billigast. När jag tecknade sa killen jag pratade med att min bil hade exakt så många HK man får ha innan bilen klassas som effektstark. Ibland har man tur. /Fredrik |
|
|
Lustigt! Du har ju betydligt mer i din än vad jag har i min.... /Kristian |
|
|
If är bra. Inget tjafs som sagt. |
|
| Bara det inte är för många If i villkoret :) | |
| När jag frågade Aktsam sa de att de inte försäkrar lyxbilar. Jag påpekade att en (då) tio år gammal BMW med minsta motorn knappast var värre än en ny Volvo, men så var det tydligen. | |
(M) Power to the people |
Enligt miba beräkningar så är inte en 320 en motorstark bil.... ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.