AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.682

Nanoteknologins risker

sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Länk

Lite Scary är det!

Mvh
Skalman
Det där är inget nytt, laboratorie studier visar att nano partiklar kan tränga in bakom hjärnans naturliga spärrfunktion som stoppar vanliga partiklar. Vad som sedan händer vet ingen ännu vad jag förstår. Personligen så är jag restriktiv med alla Nano preparat som finns. Som jag ser det så finns det ingen anledning att bruka nano preparat i bilvårdssammanhang eller annat vardagsbruk där traditionella preparat fungerar i princip lika bra. Inom medicinforskning eller andra högteknologiska tillämpningar så är det full OK med nanoteknologi om det genomförs under kontrollerade former. Det är min ovetenskapliga åsikt i alla fall...
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag som precis köpt ett nanobaserat bilvax.

BMW CS #5206
Och jag som var så nöjd med nanobehandlingen på vindrutan =(
Undrar om inte nano är lite modeord i dagsläget. Tror inte många av produkterna innehåller partiklar i nanostorlek, skulle de göra så i t.ex de flytande eller halvfasta produkterna så får man förmoda att de är bundna där till skillnad mot allt skit som flyger i luften, pollen, bakterier och annat i "nanostorlek" som man drar ner i lungorna osv.

FP
Th
291
The roughrider
M540i Touring V8-32V 1995
Jag har använt TCnano Fälg till skydd av dom nypolerade fälgbanorna hos mina BBS-fälgar. En rengörningsvätska + en liten flaska med pumpspray av nanomedlet som härdar med grundlig polering till en hal & smutsavvisande hård yta. Riktigt hal blev ytan, återstår att se dess skyddande effekt i praktiken under sommarhalvåret sedan. Det stod i bruksanvisningen att man skulle använda skyddshanskar under arbetet & sörja för god ventilation. Troligen är nanopartiklar inget att leka med för hälsan, fast TCnano produkterna är bra annars Länk

Min bimmer: Länk

Just real V8 Power, nothing more!

/Roger W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.