|
|
|
|---|---|
| Vet någon om tändstiften från ac delco platina går att använda i en 750 ia 99a. Dom är rekomenderade i usa i alla fall. Dom skall stoppa 10000 mil enligt jänkarna. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du ska ha NGK Laser Platina BKR6EQUP det är vad som originalmonteras av BMW för ca 10.000 mils körning från -99 i de flesta BMW modeller. AC Delco jovisst typiska Cheva stift :D är kanske motsvarande. Har du kontakter i USA så be dom köpa NGK stiften där, kostar 1/3 av svenska priset+ frakt. Normalpris i Sverige 150-190kr st. ///MVH Hasso Länk |
| Det är bara att tacka för ett utförligt och rejält svar som vanligt av dig hasso! | |
|
Någon som vet vad det är för skillnad på Ngk BKR6EQUP artnr 6343 resp artnr 3199? Dom på reservdelar24 kunde inte svara på det,ändå tillhandahåller dem bägge varianterna. / Magnus |
|
|
Samma stift men olika förpackningar. Den ena är i den så kallade "v-line"-förpackningen, och den andra i "laser-line"-förpackningen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, tack för det. Tänkte köpa dem till min 740-96, ska ju passa. Blev lite konfundersam när jag var inne på NGK.de och sökte på denna årsmodell. Originalet då år ju BKR6EK. Sedan har de ytterligare 2 alternativ , v-line 20 och även iridiumstiftet. Märkligt att inte v-line30 finns med , den sitter ju original på 99 o framåt. Fundering? Mvh |
|
|
BKR6EQUP kan med fördel ersätta BKR6EK, BMW rekommenderar själva den "uppgraderingen" då de förstnämnda stiften har bättre självrenande egenskaper samt håller 10.000 mil. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nån som kan rekommendera ett ställe som kan byta stiften i mina 750bilar? Först ut är E38an. Tänkte låta göra det i Tyskland men de skulle ha 8.000kr inkl stiften så jag ansåg det vara hutlöst. Var låter ni byta era stift? Eller de flesta kör till BMW? |
| Jag bytte mina själv, var ett förbannat mek med tusentals möjliga och omöjliga kombinationer av svordomar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.