|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Var i kontakt med BMW Group Göteborg idag och serviceaktionen ligger fortfarande kvar så om ni inte bytt era rattlås så är det bara att åka in till en auktoriserad BMW handlare. Jag lämnade min bil idag så nu återstår bara att se hur lång tid man får vänta på att få den tillbaks. Verkar ju som delarna tar 5 dagar att få hem bara för att dom fanns i tyskland. Surt... |
|
|
Jaha, ni kan ju gissa hur jag hamnade i den här tråden .... Frugan ringde mig på jobbet för att bilen inte gick att stänga av. Fick till slut av den. Kollade på den när jag kom hem, nyckel går trögt, styrlåset är i och den går ej att starta. Det går inte att vrida nyckeln varvet runt. Är precis som om den tappat alla lägen (elektroniskt), man kommer till läget där startmotorn ska börja gå men läget är nätt och jämt fjädrande. Svårt att få ur nyckeln, måste vrida hårt motsols för att få ur den. Gäller utbytet av låset fortfarande ? Hur bryter man upp styrlåset, går ju varken att köra eller bogsera till verkstad. Självklart så hände detta kvällen innan vi skulle till syrran i England (där jag är nu) och har bara fyra dagar på mig att fixa innan besiktning när jag kommer hem. 518i -95 Peter |
|
|
Det bästa är väl att ringa/faxa/telexa/eposta "din" bmw återförsäljare för att kolla om aktionen ligger kvar. -- Markus |
|
|
Precis gjort det nu. Hur bryter man upp styrlåset ? Vi parkerar inne i en lada vi har på gården och ut därifrån kommer den inte med styrlåset i. Peter |
|
|
Bilen besiktad igår, hade tur, Bilprovningen i Falun hade Lördagsöppet. Fick byta själva rattlåset, axeln som går från cylindersidan till kontaktsidan hade gått av. Flytta över cylindern gick ganska smidigt (dra ej ur nyckeln när cylindern är urplockad, lyckades tappa ur flera kammar ut låset). Inget kuljobb, mycket svära, främst med brytbultarna. Enda trösten är att jag sparade antagligen ganska mycket pengar. Total kostnad 580:- för beg rattlås inkl frakt. (har en cylinder med en nyckel över om någon behöver (utan Immobilizer)). Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.