AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
824

Då äger man en 3:a igen då..

Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Har förutom en E30 bara haft BMWs 5-serie. Var tvungen att ha en extrabil som min bättre hälft kan pendla till jobbet med. Har funderat ganska länge på vad man ska ha. Prisintervall och så. Priset har pendlat mellan 10-50k. Var ett tag inne på en Nissan Sunny och BMW 518 (E28). Spårade även iväg och började titta på Fiat Brava. Sansade mig tillslut och insåg att den mest lyckade kombinationen av körglädje, komfort och ekonomi måste ju vara en E36:a (316/318).

Letandet började med ett vrak i Örebro, rostfri och kalasfin... jomenhejdu... Letade vidare när bilen tillslut dök upp. 316i av 96 års modell. En Calypsoröd Coupé, kan det bli bättre?? Svensksåld, 14800mil, ECC, farthållare, stolsvärme, el-speglar, el-hissar, aut.abl. backspegel m.m. Inredning i kalasskick och mkt fin lack.

Är riktigt nöjd att jag har en till Beemer på garageuppfarten, vet inte om en Fiat Brava skulle kännts lika rätt :-)
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Låter som ett mkt bättre val än en fiat brava eller nissan (urk). Tror e36:an kommer uppfylla dina bättre hälfts pendlar behov alldeles utmärkt. Särskilt med den motorn med kedja, väldigt driftssäker och billig i underhåll.

Grattis till ett bra val :)
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hur mycket fick du ge för denna perfekta pendlarbil =)

// MVH Jocke
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Mixim --> Jag fick ge 37k.Var ganska länge inne på att landa runt 25k.
Var dock helt bestämd med att jag skulle ha M43 motorn med kamkedja. Det begränsade urvalet en hel del :-). För runt 25k visade det sig ganska svårt att hitta en vettig bil från 95 och framåt (94 för compact). Dessutom var automat inget alternativ då temat var bränslesnål, finns en hel del 316iA märkte jag.

Tycker prisbilden är svår, intervallet är hyfsat stort. Har inget riktigt grepp på om 37k är fågel, fisk eller mittemellan i pris. Örebrovraket kostade 28k och den här bilen känns värd de där niotusingarna utan tvekan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.