AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
663

Kamremsspännare

Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Ska byta kamrem och jag undrar om det är nödvändigt att byta spännaren också efter 4000 mil eller kan man vänta 8000 istället som det var från början.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Lika bra att byta när man ändå håller på....
Antar att den håller 8000 mil men varför chansa?

/Kristian
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
snurra på lagret och lyssna...är den tyst så kan du gott låta den sitta till nästa gång..

7900rpm
Ska jag bedra visheten med snålheten?
Vågar man köpa kamrem+spännare från Biltema? Avsevärd prisskillnad jmfrt med original eller mekonomen.
m_
41
m_t_j
318 IS-90
2002TII-74
Nej, köp inte från Biltema. Känner en som gjorde detta och där gick kammremmen efter ett par hundra mil vilket blev väldigt dyrt. Köp orginal, det lönar sig.
Mi
123
Midas
330i -05
Köp mekonomens kamrem sats 642kr eller nåt sånt
helt ok går ganska snabbt att byta och du får ju med spännrullen kanske därför som det heter kamrems sats =)
det är en billig peng min rem gick av i förra veckan =(
förra ägaren lovade dyrt och heligt att den var bytt =(

så jag köpte en sån men inte hjälpte det när jag hade ventil mos

//Micke
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har för mig att remmen är billigare på BMW än på mekonomen!! Värt att kolla....

/Kristian
matwip
Är den billigare på bmw-orginal så köp den där. Annars har de ganska ok kamremmar/satser på mekonomen. Skf eller Dayco tror jag att de säljer där. Skf vet man ju vad det är, dayco är ett fabrikat som sitter orginalmonterat på en massa bilar, b.la Ferrari om man inte missminner sig helt. Såg en mässbild med en av de senaste motorerna från ferrari, där skymtade man en dayco-rem i virrvarvet. Intressant.....
På Motornord får man en kamrem+spännare för 400 spänn!
Bara kamremmen kostar endast 160:-, i linje med biltemas priser alltså.
Fråga: är Motornords kvalitet densamma som Biltema på kamremmar?
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
300 spänn för båda på BMW-solna
H-
154
H-L
635 CSi, -83
320i, -86
Bildelsimporten.se har båda till ett bra pris, 350 kr nånting har jag för mig? Och det är absolut inga biltemagrejer. Bara för att det är lite billigare än orginal på BMW behöver det inte vara sämre grejer men vad det gäller biltemas reservdelar så duger dom bara till gamla volvo 240 och saab bilar...

snåla aldrig när du köper delar det blir alltid ändå dyrare i längden om man handlar på biltema mekonomen har däremot shysst kvalitet på sina prylar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.