|
|
|
|---|---|
|
Tjena, mina dörrar på coupen går väldigt trögt, både passagerar och förarsidan... Har naturligtvis smörjt allt vad det går men fortfarande samma resultat... Oerhört jobbigt när man ska ut och in från en sänkt bil... Kan det vara gångjärn eller är det den här gängan eller "begränsaren" som kanske slits? Någon som provat att byta denna? Dessutom går handtagen på båda sidor väldigt trögt, de tillochmed stannar uppe när man drar hela vägen, än en gång har jag sprayat ner allt som går att spraya, dessutom öppnat dörrsidan och smörjt inifrån.. Men utan resultat.. Skall byta handtagsmekanism på passagerarsidan pga förstört lås, kanske blir bättre.. Men finns det något sätt för att fixa detta på förarsidan? Utan byte av handtag dvs. MVH// Jocke! | |
|
Ingen som upplever detta? Har sökt igenom men verkar inte vara många som har problemet här? På skroten kändes det ganska trögt på alla... // MVH Jocke |
|
|
Ok känner igen det där med handtagen i alla fall. I mitt fall hjälpte det inte att spreja smörja. Tog och tryckte in fett i mekanismen körde runt stängde öppnade massa ggr sen var problemet borta. -Phil |
|
|
Ohh, en som haft problemet iaf =) Var i mekanismen, på själva utsidan vid handtaget? eller i dörrinsidan? Tacksam för svar! // MVH Jocke |
|
|
Har oxo det problemet, på passagerarsidan. Mer info önskas tack =) |
|
| Att dörren i sig är trög beror inte det på att det är ena j***a as till dörrar? Tycker mina går lite trögt också men var övertygad om att det var storleks och viktrelaterat. | |
|
Handtagen, inte dörrarna =) De glider fint! |
|
| Svarade på första inlägget angående dörrarna. Dörrhandtagen har jag ingen aning om, mina flyger upp :-) | |
|
Mixim Har du lyckat fixa handtagen? Jag har samma problem med min e36 coupé. Blivit värre nu under vintern. |
|
|
Nej, har fixat nya handtag från skroten, har märkt att det finns olika tillverkare beroende på årsmodell... Har en av varje.. Ett av dem är "Hof" det andra vet jag inte... Kanske är det så att de har en förbättrad version och den andra blir trög efter ett tag... Jaja skall byta i dagarna, då får man reda på om felet ligger i själva handtagsmekanismen eller något som drar eller stänger den. // MVH Jocke |
|
|
Kanske värt ett test. Jag gjorde inget konstigt. Sprejade föst med lite multi smörjmedel torkade rent sen tryckte jag in så mycket fett jag bara kunde genom själva låshaken i öppet och stängt läge med fingrarna. Fungerar fint till dags dato. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.