|
|
|
|---|---|
|
Tjena, kopplade loss baklyktorna på min E36 Coupe -93 i samband med rengöring , drog loss batteriet också för rattbyte samt instrumentpanels-lamp byte... När jag slänger ihop allt och ska köra ut från garaget märker jag att vänsterblinkers blinkar för fort, mer än dubbelt så fort det tickar även så på instrumentpanelen, men högerblinkers funkar normalt :S... Det är väl ett ända ett blinkrelä och inte två? dvs att det såfall skulle vara något med vänsterkretsen som är fel? Har nyligen bytt samtliga glödlampor bak, men märker att vänsterblinkers bak inte fungerar numera. Någon som vet vad detta kan bero på? Man har ju sett lite folk med speedade blink i stan. MVH// Jocke | |
|
Dom blinker fort när en lampa är trasig.. om du slet i kontakten m.m. kolla så det är bra kontakt överallt. Ditt problem är med 100% dålig kontakt i vänster bakljus.. LOVAR o svär.. Slå på blinkersen, gå dit bak o peta o pilla tills de funka igen. |
|
|
Tjena, tack för det snabba svaret ! Ska ut och testa och trycka lite imorron... Kanske för att jag gav en skvätt 5-56 i baklyktekontakten... Inte kontaktspray, men jag tänkte att de har liknande egenskaper :P |
|
|
Hums.. Blås/torka tort, spraya på KONTAKTSPRAY om du ska spraya något, men annars är bästa tipset att helt sonika slå på blinkers o peta på.. det kan inte vara ngt annat fel :) |
|
|
Hah, okidoki, ska ner och peta då ;) MVH// Jocke! |
|
|
Såja, mycket bättre och lugnare blink =) Dessutom fungerar bakblinkersen.. Tackar magician ;) De var den här själva glödlampshållaren som metallytorna hade blivit lite slappa på, de ska ju fjädra lite... Så jag böjde upp dem lite så funkar allt prima nu =) // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.