AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
852

Bör jag lackbehandla bilen inför vinter?

Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Hej!!

Jag köpte min första bil för ca 3 v sen, självklart så blev det en Bmw. Jag har en 523i – 96a (E39). Den är jätte fin i lacken för att vara 10 år gammal. För att hålla den fin så har jag funderat på att lämna in bilen till Mr cap eller Ditec för att lackbehandla den. Men frågan är om det verkligen är värt att göra det. Vet inte om jag ska vaxa bilen eller om jag ska lackbehandla den. Vad rekommenderar ni, ni som har längre bil erfarenhet än vad jag har?

Tack i förhand/Khaless

Khaless
Hej Khaless. Grattis till bilen! Lackbehandlingen bör du göra nu, innan värsta blasket sätter igång. Det är ju under vintern man har störst nytta av en lackbehandling. Ditec kan vara överkurs (beroende på hur lacken ser ut idag) men det finns andra bra skydd också som står mot vinterns många kemikalier bra. Sen får du välja själv om du vill lämna in eller göra själv. Det handlar om pengar, tid och fallenhet för hantverket. Har du pengar så lämnar du in bilen för det resultatet proffs får är svårt att få själv. Är du duktig på att hantera en polermaskin och har en dag att lägga på bilen så kan du prova själv. Maskera dock noga in gummi/plastlister!!! Lycka till! Mvh/ J.Sandell
Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Hej J.Sandell!!

Tack så mycket J.Sandel och jag vill tacka dig för tipset!! Nu känner jag mig säker på vad jag ska göra. Tyvärr så har jag ingen polermaskin. Så jag får lämnar in den på behandling. Lacken på bilen är redan fin så jag kanske inte ska lämna in den på Ditec. Men jag får se beroenden på om jag hittat något ställe som är bra, annars så får det bli Ditec..

Tusen tack!!

Khaless
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.