|
|
|
|---|---|
|
Hallå där i garage lyset! Har sökt som en dåre här nu men hittat inte något så jag får väl fråga själv då. Håller på o ska ha av toppen på en M5-93. S38. O nu sitter jag fast, jag vet nämligen inte hur jag ska gå tillväga när jag ska ha "väck" kamkedjan??? Nån som kan vägleda mig lite kanske... sitter väl inge kedjelås som på cyklen=). MVH -Gasar t´ de rasar- | |
| Hm...Kan man inte lossa dreven på kamaxlarna? (Gjorde så på en gammal Ascona A jag hade efter att jag "buntbandad" fast kedjan till drevet samt höll kedjan sträckt hela tiden toppen var av, du behöver en medhjälpare som håller kedjan sträckt när toppen lyfts, därefter kan man "hänga upp" kedja+drev på lämpligt ställe så det är sträckt. Dock så borde du passa på att byta "kedjepaketet" när du ändå håller på...) | |
|
oke tack. Men sitter de inget "kedjelås" då??? -Gasar t´ de rasar- |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Nej det sitter inget kedje lås på! Kedjan är nitad med specialverktyg alt hel innan! Man får antingen lossa kamdrevet efter övre bröstkåpan demonterats, och alternativt använda sig av en "kedjeavtagare"! Det större problemet är väl att veva ned den nya kedjan(om du ska byta kedjan) och använda sig av ett kedje nitnings verktyg! Glöm inte att byta kedjesträckaren på en gång! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Ska du behålla den gamla kedjan(vilket jag inte rekommenderar)! Gör då som dawwe beskriver. Men byt sträckaren ändå!! Ofta den som är grunden till att kedjan rappar eller går av! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Uppfattat Patrik=). tackar -Gasar t´ de rasar- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.