|
|
|
|---|---|
|
Får man en 2:a om airbag lampan lyser på bes. mvh Magnus | |
|
Nej!! De senaste två årn har jag besiktigat min bil men lysande airbag lampa Mvh. |
|
|
Är inte så säker på detta då dessa kontrolleras vid besiktningen , från bilprovningens hemsida: "Vi kontrollerar också lampor som ska varna för olika fel på fordonet " om dessa inte skulle kunna generera en anmärkning så skulle de inte kollas. |
|
| Ger inte anmärkning. | |
|
Nej, det ger ingen anmärkning. Det gör däremot både ABS och Motorindikeringslampa (MIL)... Det är dock på gång i Sverige... I både Tyskland och Belgien ingång numera Airbagkontroll genom OBD-uttaget inkl ev lysande varningslampor... Mikee |
|
|
Jag fick en 2a för lysande abs:lampa på min gamla E32. Han menade på att om bilen var utrustad med sådant skulle det fungera. lillan Länk //Thomas |
|
|
Varningslampan för airbagsystemet kontrolleras inte vid en kontrollbesiktning, ingen anmärkning således... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Stömmer väl, Jesperado. Maptun om du är osäker ring Bilprovningen och fråga, som jag gjort t ex. Dessutom jag har varit på b-provningen och det gick bra fast CO värde och halv-ljus inte var bra. |
|
|
För att vara solidarisk vill jag ställa en fråga som gäller rätt många, tror jag. VAD SKA MAN GÖRA I FALL BES.MANNEN GER 2 PGA , t ex lysande abs:lampa ? |
|
|
Åtgärda felet kanske? Abs:en ska ju fungera och det kollas ju på bes. precis som nämnts i tidigare inlägg. /Martin |
|
|
Det gäller airbag lampan INTE abs. Klart att alla fel skall åtgärdas i sin tur. |
|
|
Alekc: Det behöver du inte oroa dig för då det inte är tekniskt möjligt att anmärka på airbagsystemets varningslampa. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Frågor & Svar hos Bilprovningen: Länk men sedan kan jag ju inte garantera att alla förrättningspersoner följer reglerna. Om man då ska överklaga eller fixa problemet låter jag vara osagt, själv fixade jag min Airbag-lampa nyligen innan kommande besiktning, dvs bytte kabelöverföringen i ratten som var boven. Väntar med spänning! på när kablagen under och i sätena ger upp. |
|
|
Tja,"Jesperado" arbetar på SBP så han vet nog hur det ska vara... Är man missnöjd med en bedömning så går man väl lämpligen till chefen för stationen och får då i bästa fall en rättning på sådant som man kan tycka är felaktigt enl. reglerna.. Mvh Janne. |
|
|
Hn: Det är som sagt inget problem då det inte går att anmärka på varningslampan för airbagsystemet, det är inte tekniskt möjligt. Detaljen finns inte med i handdatorprogrammet, och ingen anmärkning kan göras. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
De gick bra.De lustiga i den här historien är att jag jobbat som besiktingsteniker på Västerås stationen men man glömmer så lätt men man tackar för ett visat intresse. mvh Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.