|
|
|
|---|---|
|
Ja den knackar oavsett temperatur så länge ja inte haft motorvärmaren på typ 2 timmar eller så.. och detta började efter jag bytt olja första gången.. har skrivit en tråd om det åxxå men nu är alla mina ideer slut.. har snart prövat alla sorters oljor men inget hjälper den knackar som satan jusst i början på ja några enstaka ventiler men när det tyssnar så här man bara ett svagt tickande å det håller på tills man stänger av motorn å startar igen.. gör man det så är det helt tyst.. är det som på m20 å m30 motorerna att det kan vara nått olje rör som bråkar..?? tacksam för svar.. //Danne | |
| prova att byta till annan olja, viktigt med rätt olja till hydrallyftarna!finns nog inga rör som på m20. alt kan lyftarna vara dåliga eller igensatta, slocknar oljelampan direkt? | |
|
mm men annan olja skullei nte tro att ja prövar en olja som kostar nå mer än den ja provat nyss med iaf... jepps den slocknar på direkten.. och detta knackande komme efter första oljebytet av någon anledning.. å nu har det snarare blivit värre när jag bytte till en så kallad bra och dyr olja.. har kört med 4 sorters oljor nu men samma resultat tyvär... mm kanske ska kolla lite på lyftarna... visst räcker det med att lyfta ventilkopan..? //Danne |
|
| tänkte mest på viskositeten på oljan, har bilen gått långt? skall du kolla lyftarna så får du montera ur dom, däremot kan du titta under kåpan o kolla om det är rent eller gammal olja o skit. hur är det med filtret? tänker mest på så inte oljetrycket är för lågt av någon anledning! | |
|
okej du det är ja va fan vare sista olja ja körde.. 10/40 tror ja det va... mm ja ska nog ta å göra det för störande är det iaf.. långt hmm den har gått 23000 men tykker den ska palla längre iaf.. filtret bytt varje gång jag bytt olja så ja vet fan inte vad det kan vara längre.. //Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.