|
|
|
|---|---|
| Efter att jag tog av min chromefälgar och satte på original däck så började ratten fastna i högersväng. Det känns lite obehagligt när man ska ta en snabb sväng, har varit på en verkstaden och dom visste inte vad det var för något. Kan det vara styrleden eller vad det nu heter? Kan det vara så att chromefälgarna har förstört något? / Angelika | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Det har inte justerat styrväxeln något för att den skall glappa mindre, det kan ge det symptomet, d v s att den låser sig i ytterläget. |
| hur ska jag gå till väga me detta? Har du något bra tips? i.o.m att dom på verkstan inte visste vad det var .. tack för hjälpen / Angelika | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Fastnar ratten bara när du kör i fart eller även när du rattar stillastående? Kör till en BMW verkstad och fråga om de kort kan känna efter och vad det kan vara för fel. Är inte helt enkelt men säkert inte så dyrt heller :) |
| ja den fastnar oxå när man är stillastående. Vad jag tror så kan det vara chromefälgarna som orsakat det, eftersom när jag hade dom på så när jag körde mellan 70-90km/h så började hela ratten vibrera och efter jag tagit bort fälgarna så började ratten krångla. Jag ska ta den till BWM firman så får vi se vad dom säger fastän jag redan nu vet att dom kommer säkert lägga till lite så dom ska tjäna sig en xtra slant. Tack ska du ha så länge/ Angelika | |
|
Inte för att jag ska göra dig nervös för kostnader eller så,men det verkar som om nu någon f.d. ägare skruvat/justerat styrväxeln too much,i bästa fall så går det att justera tillbaka så att ratten inte fastnar i ytterlägena(men antagligen blir då styrningen glapp),i sämsta fall blir det att plocka ned styrväxeln och byta hela växeln....Det KAN bli så att man "justerar sönder" växeln om man tar i för hårt vid justeringen.. OM nu så är fallet det jag nu TROR så försök att hitta en "ny" styrväxel på skroten för en ny från BMW kostar flis. Mvh Janne. |
|
|
Janne T passar din automatlåda till min 740ia -93?/ angelika |
|
|
Skulle jag aldrig kunna tro...Du har en annan låda i din..Finns trådar angående just detta som du säkert redan har märkt :) Men jag vet inte, ty jag själv har aldrig funderat på detta eller har relevanta fakta i ämnet.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.