AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.110

Bakhögtalare E39 Touring

ma
18
maunuan
BMW X5 3.0d 2005
Min bakhögtalare (i taket) låter riktigt illa och är säkert trasiga. Någon som bytt bakhögtalare på Touring och fått det att låta hyfsat. Kollade igenom forumet och hittade ett inlägg från 2004 där någon påstod att det låter illa vad man än monterar in. Stereon är en MK3 (orginalmonterad)
// Anders
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
På vilket sätt låter de illa? Distar? Burkaktigt? Ingen diskant? Ingen Bas?

/Andy
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Akustiska miljön där takhögtalarna sitter är inte den bästa så några överdrivet dyra högtalare behövs inte. Själv satte jag in Phoenix Gold koaxer för 900:- när jag bytte på min e39. Det är framsystemet man skall prioritera på touringen.
ma
18
maunuan
BMW X5 3.0d 2005
Jag har bytt bakhögtalare bak. Köpte ett par för ca 900 kr på BRL och det blev mycket bättre, kommer dock inte ihåg vad dom heter (kanske JBL något). Dom gamla bara bluddrade så det blev betydligt bättre ljud. Har även bytt framhögtalarna och det blev oxå bättre ljud än orginal. Även dessa är från BRL och kostade runt en 1000 lapp vill jag minnas.

Är det 5.25" som det ska vara där uppe?.. Mina är risiga också, tänkte inhandla ngt annat iallafall. Någon som känner sig manad att skriva ner ett grovt tillvägagångssätt för att ta sig fram till högtalarna?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det är 5.25" i taket. Köp koaxer av hyfsad kvalitet, behöver inte vara speciellt dyra eftersom det inte är optimal ljudmiljö där. Gallren får du bort genom att lossa i bakkant. Den sitter med tre clips kl 9, 12 och 15 om bakkant är kl 6.
ma
36
mattogre
523T -00
Dom spelar rakt upp mot plåttaket så kom ihåg och dämpa med matta eller ull eller nåt. Kolla med bilstereohandlarn.

Jag köpte DLS koaxer för ca 1000 kr och dämpade. Blev mycket bättre men lägg som sagt mest energi och pengar på framsystemet.

/Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.