|
|
|
|---|---|
|
Jag har försökt att demontera Krockkudden på min 745:a utan att lyckas. Verktyget som skall användas enligt TIS tar 4 veckor att få hem och kostar 400-500 kr. Eftersom jag lyckas att demontera krockkudden på E46 utan specialverkyg så undrar jag om någon har lyckats med detta på en E65? Mvh, Steaman | |
|
Jag får väl svara själv! Med verktyget i TIS som förebild gjorde jag en 45 graders bock på en spårskruvmejsel. Bocken gjorde jag ca 5 centimeter från spetsen av en spårskruvmejsel med 6 mm tjock klinga. Fungerade perfekt, så nu sitter sportratten på plats! Mvh, Steaman |
|
|
Bravo, gott jobbat!! Alltså har du just trotsat naturlagarna jag och hasso pratade om så sent som idag att efter E39 är inte BMW numer nån skruva själv bil:)) Min erfarenhet sträcker sig till att konstatera att när det plingar i displayen är det dags för softare upgrade från Microsoft:) Själv blev man med E65 idag, måste ju ha något ståndsmässigt att åka med tills D10an kommit hem. Asken |
|
|
Trevlig bil du skaffat! Tyvärr är inte Sportratten till E65 lika skön som M-sportrattarna men lite bättre än standardratten som känns som en gammal bakelitratt från en 60-talare! Mvh, Steaman ------------- BMW 745 -02 L-R Discovery V8 -01 Audi A4 1,8t -01 BMW 650 CS -04 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.