AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.039

Gul lampa, motorvärden försämrade kolla med din BMW verkstad?

m_
7
m_at_s
BMW 320 Limousine -03 (Svart)
Startade bilen (BMW 320i -03) i morse, tyckte den lät lite konstigt, körde en liten bit och sedan så jag den gula lampan skina. Körde tillbaka hem, lämnade bilen igång och klev ur. Bilenljudet var ojämnt och tendens till skakning när man satt i. Vad kan detta bero på, sist jag använde bilen var det inga problem. Det enda som är gjort är att bilen är avspolad. (OBS! ej i motorrum) Bara utsidan. Någon som känner igen sig??
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Gissar på att en av kamaxelgivaren/ev vevaxelgivaren) gett sig, går dom sönder under drift så går bilen helt OK på de inlästa värden som finns tills man stänger av bilen. När man sedan startar om bilen så har det inga sådan värden kvar utan lånar signal från den andra givaren för att bilen inte ska stanna helt. Och då går bilen illa.
Men motorlampan är inte säkert att den tänds för det i de flesta fall.

///MVH Hasso
Länk
m_
7
m_at_s
BMW 320 Limousine -03 (Svart)
Tack Hasso! Ska undersöka detta, undrar just vad en sådan givare skulle kunna gå lös på?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Mellan 700-800 spänn brukar en sådan kosta, men du bör säkerhetställa det med en diagnos, det kan ju vara nått annat som spökar eftersom varningslampan lyser, så kan bilen befinna sig i nödläge som ev måste resetas innan den kan funka normal. Så en diagnos är nödvändig för att vara säker.

///MVH Hasso
Länk
En kompis till mig hade samma problem. Allt startade med att han tvättade sin bil (en Audi a4 1.8t -04) Sedan så började bilen små skaka och inte gå riktigt på alla burkar (vet inte om din gör det) men då tändes också lampan som indikerar fel i motor, Han gjorde test och det visade sig vara att tändspolen hade gett upp.. 2300:- att byta tror jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.