|
|
|
|---|---|
|
Ville ha lite mullrigare ljud i beemern och undrar om det räcker med en slutburk från typ simons eller ska man sattsa på ett helt sportavgassystem direkt för att få bra ljud? Simons sportavgassystem kostar ju ca 2700 kr på mekonomen här i stan, nu har man ju inte så mycket cash så då borde ju en slutburk kosta rätt mycket mindre väll? //Ric Wraaaaooom | |
|
Visst går det att bara använda en större slutdämpare för ett mullrigare ljud (väldigt många som gör det), men jag tycker det är bättre att ha ett "helt sportsytem" då det både ger effekt och mullrigare ljud. Kan du hantera en svets, så är det bara att köpa 2st dämpare (i lagom storlek) och några rörbitar (både raka och böjar). Då kommer du nog undan med ca 1000kr om du använder Simonsdelar! Funktion före styling! |
|
|
vet itne vad du har för dämpare, men vill man ha mullrigt ljud ska man ha den typen som är ett rör rakt igenom ljuddämparen. finn en annan typ där 2 rör går paralellt, det ser man om rören (in och utgående) går exakt mot varandra... [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Hemska priser på mekonomen, jag gav 2500kr för mitt simons med runda utblås men dom finns nu att införskaffa för bara 2000kr, med DTM 2100kr. Surt men sant......... Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Du kunde fått mitt gammla upprostade system. De mullrade jävlar..... | |
|
Braxen >>> Nja är nog ingen hejjare på att svettsa tyvärr :) Sandgren >>> Vart kan man få tag dom för 2000 kr? //Ric Wraaaaooom |
|
|
Ric: Tegnaby Bildemontering i Växjö tar hem splirrans nya.... Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Beror på hur skicket är på ditt befintliga system. Kan vara tryggt att montera komplett nytt avgas så att du slipper riva ner systemet om ett år igen för att byta nåt som har rostat upp. Du slipper mycket extraarbete då, var så säker... |
|
|
Sandgren: Var köper man ett Simons för 2000:- nånstans? Länk |
|
|
Äh glöm det, borde ha läst alla inlägg lite noggrannare innan jag skrev.. :) Länk |
|
|
Sätt bara dit den bakersta dämparen för ett så srortigt ljud som möjligt, glöm inte att tömma Katten! Har ett sportsysttem G-power heter det , grymt ljud och rostfritt dessutom / Joppe |
|
|
Joppe >>> Men att tömma katten är väll inte nån bra idé, lär ju knappast gillas av svenskbilprovning. Men visst man kan väll fixa en till katt och byta när det är dax men det är ju en del jobb också. //Ric Wraaaaooom |
|
Tony G |
Ric: Kolla din mail TONY |
|
Thanx Tony!!! =) //Ric Wraaaaooom |
|
|
Nej tömma katten gillar dom inte men det elliminerar ju alla strypnings möjligheter som kanske finns där inne / Joppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.