|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skall snart lämna min lite krockade bil på verkstad, jag fick min bil påbackad på sidan. Jag har aldrig lämnat in en bil för lagningn så jag la nyligen upp en tråd om vart jag skall gå? ...då jag läst mycket dåligt om BMW´s ställe i Bollmora... Men kan det verkligen stämma att de gör så dåligt jobb? Jag tror er när ni säger det men man måsta väl kanske ha det i relation hur många lagningar de gör? Iförsig så borde man inte acceptera nån bild som blir dåligt lagad men man kanske kan förlåta dem om de missar på en bil på 250st servade? Jag vill gärna lämna på Blombergs på Lidingö som jag fick höra bra om, men jag vill å andra sidan lämna på BMW´s auktoriserade då känns det tryggare att det blir rätt gjort med orginalplåt-delar osv. Och blir det nu fel så måste jag väl få det åtgärdat ändå? Jag vet faktiskt inte vart jag skall lämna den, småfläckade "Orginal-Bollmora" eller Rosade "All-delar-Blombergs"? ...eller har jag sådan tur att Blombergts använder orginaldelar? | |
|
Var ju och skrev i din förra tråd med :-) Tror att Blombergs är auktoriserade faktiskt. Niklas Fransosen |
|
|
Hej igen. Var just inne på BMW.se och kollade efter vilka serviceställen som finns i Stockholmstrakten. Där nämns Blombergs så nog är dom BMW-auktoriserade allt. Så du kan säkert lämna in där och få originalprylar på din älskling :-) Niklas Fransosen |
|
|
Toppen, tack!! Jag fick igår hem lappen från Aktsam där de tippsar om 3 ställen i täby där jag bor som jag kan lämna bilen, 2 av de 3 var lackverkstäder, den 3:e var "plåt o lack" ....är det den typer av verkstad som skall laga min trasiga skärm? Jag vill inte att nån lackeringsfrima skall laga, då kommer de väl bara knacka ut lite plåt, sen spackla o måla? Min framskärm är ganska illa däran och jag vill att den byts ut, inte spacklas. Tror inte heller lackeringsverkstad kan laga den utan att byta skärm. Vad ska jag göra? Jag ringde aktsam o de sa att jag kan lämna bilen vart jag vill , stämmer detta? ...du vill jag åka till blombergs. TACK. |
|
|
Om dom tipsar om 3 lackisar i närområdet men vid samtal säger "lämna vart du vill" skulle jag slå en pling till Blombergs. Dom har säkert haft med Aktsam att göra förr och kan drillen. Inget ont om plåt och lack-firmor, dom kan vara hur bra som helst! Och det är nog oftast försäkringsbolaget som avgör om det blir piratdelar eller inte. Men som sagt, ring till Blombergs, förklara ditt ärende och att du fått reda på av Aktsam att du kan åka vart du vill, och att du då gärna åker till just Blombergs. Dom är gamla i gården så dom vet vad som ska göras. Sen är det bara att hoppas att dom har tid att se över din bil snart. Ju förr du ringer till en verkstad (Blombergs) och bokar tid ju förr blir din bil klar. Kolla även med Aktsam hur det ser ut med hyrbil under tiden din står på verkstad. Har en av mina bilar försäkrade där och när den vart påkörd i vintras fick jag hyrbil. Man får betala 25% av kilometerpriset samt bensin så klart. Är annars rätt jobbit att vara utan bilen en vecka eller så! Ring NU!!! Niklas Fransosen |
|
|
Kan bara hålla med om Blombergs. De är entusiaster och gör ett bra jobb. Enda nackdelen är att de ligger mitt ute i Ingenstans på Lidingö. Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Hej o tack. Jag tror lackisarna gör ett bra jobb, ringde till en av dem nyss och de sa att jag skall åka dit med bilen, de kollar läget om vad som behövs göras, skall de beställa delar så blir det orginal sa dem. När jag är där så förbeställer de delar, och bokar en tid då jag kan lämna in bilen. Så det lät bra, nära mig också. Men det lockar att kila till Blombergs, inte dirkt granne, men kanske värt att åka dit, ca. 3,5 mil tror jag via city dit. (Jag har kollat med min arbetsgivare om de kan skriva intyg på att det är billigare för mig att åka bil till jobbet än buss, då pyntar aktsam merdelen av en hyrbil. Men om min puckade arbetsgivare gör det vet jag ej, har inte fått svar från min chef på nu 4 dagar) |
|
|
HEJ kamrater! Nu har jag varit på Blombergs, och jag är än så länge mkt glad för att jag åkte dit! Jag trodde aldrig jag skulle hitta men på nått vis så drogs min bil bara dit med automatik :-D ...ute på lidingö. Charligt litet ställe, blev väl omhändertagen och mannen som skulle kolla in skadorna va proffsig o ville byta ut flera delar, tack för det :-D Det tog honom 2 minuter att kladda ned vad som skulle göras. Och det var heller inga kunder så det hela gick smidigt! Jag är så glad att jag åkte dit nu i efterhand, för när jag var där så kollade han även "vanliga fel" på min modell (som jag inte visste) ....o det han kollade efter var rost på insidan av motorhuven samt bakluckan. Han öppnade framhuven och sa dirket o pekade på rosten med struvmejseln "vi byter denna också" Weeee!!! Bå blir jag av med min stenskottiga motorhuv!! Jag som kämpade i timmar med att laga dem i sommras med iförsig bra resultat men inte perfekt. Nu får jag en ny!!! Fan va trevligt! Bakluckan sa han hade klarat sig bra, men han kollade inte så noga, men han har väl ett tränat öga. Hade jag åkt till "Nisses" på hörnet hemma så hade det aldrig hänt!!!! Så jag är glad att jag drog till en bmw-auktoriserad verkstad!!!! Och efter årsskiftet så gäller inte rost-garantin på just detta fel. (bilen får inte va mer än 6år gammal - min är än 2001:a o om jag inte har fel så fyller den väl 7år nu vid nyår?) Jag är så glad så, gäller nu bara att försöka polera bort lite repor jag fixade själv på bakre kofongare, sen polera bort en rispa + ett jack som nån dörruppslagre har fixat..jacket/djupt stenskottsliknande som jag målade i färg i , ....om jag lyckas polera/trolla bort detta(?) (har aldrig polerat repor innan och skall se om det går - köpte Bilpolish för metallic-lack) Så min bil ska nog bli fin igen till våren :-D Om ingen förstör min bäbis mer. Gäller verkligen att perkera där ingen annan kan skada, eller köpa en skrotbil :-D ...eller finns det fendrar till bilar? :-D |
|
|
Såja, nu hämtade jag ut bilen, såg jättefin ut! Kanonfint lackerad, ser inte nyansskillnader. Bakluckan fick sig en lackering också då det fanns 2 små rostbubblor under handtaget, de ansåg att en ny lucka inte behövdes då rostplupparna var "goda" o inte "onda" typ. Fick en ny motorhuv, den var värre rostskadad. Fick en ny sidoskärm som var krockad. Framkofångaren nylackad. Jag är mycket nöjd med Blombergs, 3 dagar hade jag bilen där bara! Men som sagt de ligger i tjottahejjti. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.