AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.821

Rolig Fiat annons eller ett nytt grepp?

Sida 2 av 2
FredricF
B10Alpina: Jag är mycket tveksam till 164an. Driver (för det mesta) på fel hjulpar och delar visst chassi med Opel eller Saab, eller om det var båda. Plattformsfetichisternas första Alfa-försök alltså.
Men jag har i ärlighetens namn inte kört nån och dom jag känner som äger/ägt en talar väl om 164an men sedan när var fakta en väsentlig del av en religion? ;-)

/Fredric

Åsikter -- bättre än kunskap!
nybeemer
164:an delade plattform med Fiat Croma, Saab 9000 och Lancia Thema. Lancia Theman med Ferrari V8:an skulle kunna få mig att köra framhjulsdrivet igen.

En BMW med antisladd och en med autosladd.
Sålde min Q4:a igår.
Det var den roligaste bilen jag ägt,, tillsammans med M535i så är de inget som slagit den körglädjen.
Q4:an såldes nu till fördel för 156 GTA SW.
Har alltid tyckt BMW stog för körglädje,, men efter att jag köpte mig en Q4:a så har de hamnat på 2:a plats..
Den riktiga BMW känslan försvann i och med E28 slutade tillverkas.
Detta är min åsikt,, klart alla andra inte delar den.. Men jag har alltid rätt ;))

Mvh..
Micke Skiöld
Att skriva att den sista riktiga Alfan var gamla GTV/75 visar bara att personerna som skriver det inte har speciellt stora erfarenheter av nyare Alfor eller är bakåtsträvare som inte klarar lite utveckling... ;-) OK, jag kan säga direkt att jag inte är någon stor fantast av framhjulsdrift men har ändå haft 3 st framhjulsdrivna Alfor (och några bakhjulsdrivna med...) och kan ju säga att det är inte många bilar jag har haft som varit lika roliga att köra som dom. T.ex min 155 2.0 TS var en grym kurvslukare och helt klart överstyrd trots framhjulsdrift. Min nuvarande Alfa är en GTV 3.0 från -98 och den är i allra högsta grad en riktig Alfa Romeo oavsett ursprung av bottenplatta och i vilken ände det driver i.
FredricF
GE: Det står dig fritt att tycka om nyare "Alfor" men så länge vi har religionsfrihet här i landet kommer jag att hävda att en "riktig" Alfa är bakhjulsdriven (okej, fyrhjulsdrift kvalar också in ;-). Jag medger glatt att jag inte har någon erfarenhet av nyare Alfor men sedan när blev kunskaper nödvändiga för att kunna ha en åsikt (se bara i politiken).
En möjligt orsak till min bakåtsträvande (m.a.p. drivhjulen alltså) attityd är att jag är betydligt mer förtjust i nysnö eller grusväg, där man får tillfälle att vifta på svansen, än torr asfalt. Torr asfalt kan nog vara kul men det är inte riktigt min favorit. Jag vet att den del hävdar att framhjulsdrift är bra på halt underlag men här griper min religion in (fast jag _har_ faktiskt kört framhjulsdrivet i halka) och hävdar att så är det inte alls.

/Fredric

-- Okunnighet är styrka. /G. Orwell.
Nu finns 156 GTA på parkeringen,,
Valet var mellan 330 touring eller 156 GTA SW..
När man provet de bägge så föll valet snabbt på Alfa..
Sorry,, men det är roligare..

Mvh..
Micke Skiöld
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.