|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
nybeemer |
Hej, såg denna annons i Nynäshamns Posten. Kolla bifogad länk med annonsen. Länk Tycker det ser rätt kul ut med att det endast är 95 hk eller har jag missat något, testar Torvallabil ett nytt grep och kör det som en marknadsföringsgrej :} Attans att jag inte använde det när jag sålde min 40 hästars bubbla på blocket. När hakar BMW och Mercedes på trenden. Nya MB S-klass med endast 306 hk eller med endast 50 hk från smart fourtwo för 15000:- extra så bjuder vi dessutom barnen på glass. Eller annonsen bara bevis på att hos Fiat är inte ens annonserna felfria. En BMW med antisladd och en med autosladd. |
|
Mer status ju mindre HK :P // M.v.h. Daniel |
|
|
Cool, vedervärdig annons. Är faktiskt riktigt förtjust i Grande Punton. Skulle vilja ha en med 130hk diesel. MEN! den har samma bränsleekonomi som en 530d :P /Fredrik |
|
|
Det kan väl vara så att eftersom kvällstidningar och experter tycker illa om tex SUV:ar, bl a på grund av deras onödigt stora motorer, så kanske folk har tagit det till sig och börjat tänka - mindre hk = mindre utsläpp. Dock så är det ju troligt att en mindre motor släpper ut mindre, väger mindre, håller längre, och att bilen blir säkrare eftersom den inte inbjuder till en sportig och utmanande körstil för de som inte behärskar det. Samt att det är troligt billigare att bygga en effektsnål motor. Jag tror det är ett miljögrepp. Jag måste vara jättemiljövänlig med min 44hk vw buss från 60 talet... -- Markus |
|
| Eller så är det så tråkigt att ESP:n endast finns till 95-hästarsspisen :) | |
|
Vilken underbar annons! Jag trodde inte att de fanns längre. Bara ballonger som fattas. Cred till Torvalla Bil! Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Ser ut som en annons från Rusta eller Överskottsbolaget............ Freude am fahren |
|
| ENDAST 95 hk... Ha ha ha! | |
|
Dessutom får man en bilvårdshink på köpet. Fantastiskt generöst när man köper en ny bil. Mvh Mikael |
|
|
det var tydligen "endast" ac också eftersom den verkar sakna acc/ecc trots den saftiga prislappen i förhållande till den urusla kvaliteten och det bottenlösa andrahandsvärdet. - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
Rolex: urusel kvalitét vet jag inte men bottenlös andrahandvärde oj oj oj... _____Vraum!_____ |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jag tolkar det som att priset "endast" gäller 95hk varianten och att dom tänkt detta men glömt skriva det. Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Sån där Fiat vill jag köpa som 2åring med 3500 mil på mätaren. Otroligt mycket bil för pengarna om man bara skall åka i sakta mak mellan A - B. Ok rostskydd , premiumkänsla... hehe men vadå... håller säkert flera år om man kör lugnt och tvättar den ibland. |
|
|
Avdragare > Helgalvad kaross måste väl ändå räknas som ett bra rostskydd.... :) -- Markus |
|
|
Fiat och Alfa är på gång nu! Nu ser till och med ekonomin stabil ut och båda märkena erövrar marknadsandelar på löpande band. Senaste generationen bilar från Fiat är något helt annat än vi är vana med sedan tidigare! Grande Punton anser jag helt klart vara den fräckaste småbilen just nu! Och nya Bravo ser ju helläcker ut. Läcker design och turbo i alla modeller, förmodligen också till ett bra pris. Fiat är knappast premium, och dom saknar nog dom ambitionerna också, för den delen. Det andra koncernmärket Alfa är premium så det räcker och lär ställa till det rejält för BMW, Audi och Mercedes framöver... Väntar med spänning på nya Alfa 169 som ersätter den något gammalmodiga 166:an inom ca ett år... Bakhjulsdriven och Maseratibaserad ska den visst bli....;P Och kommande Grande Punto-baserade Alfa Junior kan bli ett seriöst hot mot MINI. Mvh. |
|
|
zätatre: Ledsen, men Alfa är inte premium. De kostar som premium, men kvalitetskänslan är usel. Sist jag kollade på Alfa konstaterade jag att man betalar för en Mercedes och får en trång Fiat... Wilhelm Svenselius |
|
|
W2k: Premium eller inte är subjektivt. Alfa är ett kittlande varumärke med lång tradition och en anrik historia. Designen är ytterst smaklig i mina ögon och kvalitetskänslan tycker jag är helt ok, i 159:an iaf. Kanske inte samma kassaskåpskänsla som i BMW och Audi men minst lika bra som i Saab och Volvo som betraktas som premiumbilar. Den Saab 9-3 -06 jag har nu känns betydligt sämre än Alfan i fråga om kvalitetskänsla... Var inne på en 159 för ett år sedan ungefär. Den kostar på lite, men det känns som att man får det mervärde man kan förvänta sig för pengarna i fråga om kalasfin väghållning, klockren design och känslan av att ratta något som "känns som mer än ett transportmedel". Affären föll dock på det bedrövliga servicenätet i norra Sverige.... (Istället fick det bli en 9-3:a med samma motor (1,9 diesel/150hk)...) Mvh. |
|
FredricF |
Alfa Romeo finns inte längre. Bara Fiat med Fiat- eller Alfa-märken på. Den dom sista alforna var GTV eller kanske 75an. Sedan gick allt utför och Fiat med sina plattformsfetichister tog över, alla bilar skulle se likadana ut under och vara framhjulsdrivna (en riktig bil driver på bakhjulen, eller möjligen alla fyra och överstyr hellre än understyr). Det är sant att Alfa Romeo aldrig varit några under av kvalitet men charm som få har dom haft och Alfa Romeo brydde sig om väghållning och körglädje än EuroENCAP-stjärnor. Som f.d. Alfisti kan man bara sörja.... Lyckligtvis finns BMW, som inte har skruvar av plast som håller lyktglasen och elsystem som får en skata att darra av glädje, med bakhjulsdrift och körglädje. Även om steget från Alfa till BMW är stort har Alfa och BMW mer gemensamt än Alfa och Fiat. /Fredric PS. Angående bakhjulsdrift så är det helt enkelt en religion för mig. Inget nån säger kan få mig att tycka framhjulsdrift har några fördelar (annat än möjligen lägre tillverkningskostnad). Bilar driver helt enkelt på bakhjulen sedan får Saab, Volvo och resten av packet säga vad dom vill. Jag står fast. |
|
Men nu så är det på gång med en roligare Alfa. Länk Mvh.. Micke Skiöld |
|
|
75.an var den sista riktiga Alfan;) Min favorit alfa är givetvis en 116 bil dvs Alfetta gvt och den slår med hästlängder vad bmw hostade ut under motsvarande år. Bättre konstruktion i hela chassit. Fasiken det är en riktig körmaskin...synd att dom missade den lilla detaljen som kallas rostskydd. Men spagetti tuggarna har lärt sig rost skydda sina kärror, medan tyskarna som var på topp en gång i tiden missade det på senare halvan av 90 talet och det problemet ser vi fortfarande i dag. Vete tusan om inte fiat rostar mindre än vad bmw/mb gör i dag. Kört en del punto och visst är dom halvtrissta men dom är jäkligt billliga att köra så som slit och släng bil så är dom helt perfekta. |
|
|
Pelle. Man ska inte glömma bort 164 Q4.. vilken underbar bil. Med 56% drivning bak mot 44" fram. Mvh.. Micke Skiöld |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.