AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
908

GPS med mp3 och Bluetooth, vad ska man välja?

Jag vill ha en bra GPS-funktion, kunna svara och ringa via skärmen, samt spela mp3or. Jag vill kunna lagra åtminstone 10 GB musik, gärna mera.

Vad ska jag välja? Priser över 5000 känns inte intressant.
Ba
128
Barre
320 xDT M-sport -16
Har Mio 710 och den fungerar bra.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag har en Garmin nuvi 350(utan bluetooth) den är super!
Deras 360 och 660 har Bluetooth.
Hade Mio 710 tidigare, kör med en Nuvi 660 nu, den är mycket trevlig. Om 10Gb eller mera är ett krav så blir det ju en hårddiskbaserad sak, är väl bara TomTom som har detta tror jag. Iofs mycket bra navigatorer och ett riktigt bra gränssnitt men du spräcker nog budgeten då.

FP
Ja, 910an från tomtom är väl den du borde välja om du behöver 10 gig o uppåt.(den har 20 gb)

Jag valde en nuvi 660 främst pga smidigheten, den e sjukt läcker i sitt utförande. Tomtomen e klart klumpigare.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har en Nuvi 360. den har som sagt blåtand samt 2gb minne på den. Vädigt smidig och lätt att stoppa i fickan om man ska gå från bilen. Nuvi 660 är lite osmidigare p.g.a. att den är 3 cm längre än 360 men den har inbyggd TMC oxå vilket är ett plus. (kostar ca 1000:- som tillbehör till Nuvi 300-serien.

wendtan: missminner jag mig om ja säger att du förr rekommenderade Tomtom och sa att den var liten och smidig? =)

// M.v.h. Daniel
Skall jag vara helt ärlig så föredrar jag tomtoms gränsnitt framför garmins.

Funktionmässigt är de snarlika, dvs 660 vs 910 men skall man stoppa den i fickan så är verkligen 660n smidigare.

910an är liten, men tyvärr inte utformad för att stoppa i fickan, att jag rekommenderat den just pga att den örliten och smidig har jag enormt svårt o tro :)

Nu hade jag ett tilltänkt ställe i bilen där 910an inte får plats, så främst därför blev det en 660. Smidigare lösning iomed att jag kör den aux out till bilens stereo system.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.