|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har bästemt mig för att trima min m3 e46 motor har bara gått 500 mil och då har jag tänkt mig sätta in en kompressor och byta luftfilter. Här kommer min problem som jag vill ha hjälp av er. Det finns många olika firmor som erbjuder olika kit vilken skulle ni rekomender Länk Länk Länk Länk (kan man lita på de har läst lite om de här på forumet) Kom hjärna med förslag om ni kan nån anna firma som är bra ;) Nästa fråga luftfilter villken är bättre Länk eller Länk Tacksam för all hjälp jag kan få | |
Lars Jakobsson |
Själv väntar jag på ESS 600hp kitt, dom håller på o utvecklar det... Men om du ska montera kompressor så ingår det luftfilter i dom kitten, så varför köpa ett annat? |
|
JAg kan varmt rekomendera ess. Har en M3 e46 med deras kit på nu och har haft två bilar tidigare med ess-kompressor och varit mycket nöjd. M3 nu ger 412,5hk på bakhjulen vilket motsvarar ca 485hk i motorn och den går bra tycker jag. Somsagt så ingår koniskt KN luftfilter och allt som kan tänkas behövas när du köper ett sådant kit. Ess håller också som Lars säger på att utveckla ett 600hk kit med andra kolvar mm, jag vet dock inte vad ett sådant kommer att kosta. Det kitiet jag har kostar ca 70 000Nok och då är det färdigmonterat samt bänkat före och efter |
|
|
Bimmer M3: Var det din röda m3 e46 som stod på Förenadebil med dragöglan framme? Esstuning kompressorkit är beprövat och håller vad de lovar. Maila mig på rafko@rnb-racing.com så kan jag ge dig pris på ESSTuning kompressorkit monterat och klart. Vi är återförsäljare åt Esstuning här nere i skåne. Kolla under worldwide-dealers på deras hemsida för hemside och email adresser till oss. |
|
| är det nån som vet när ess är klara med 600hk kitt | |
Lars Jakobsson |
Väntar på svar just nu så...vet att kopplingen behöver bytas och kolvarna.. |
|
Bimmer m3 Har du gjort 200mil service på bilen? Och följt instruktionen som bilen vore ny? Det var väl du som fick en ny motor av bmw? |
|
| Har gått olika bud om ESS vad gäller pris. Är det någon som vet om kompressorn är installerad och klar för 70 000SEK eller får man en låda hemskickad?? Är det någon som vet eller bara hört? | |
| ja jag följer instruktioner som bilen vore ny. Jag är noga med det hade en audi s3(345hk) innan som var trimad av ace competition så jag vet hur man ska hantera en sport bil. | |
|
80s Som jag skrev så har jag en m3 e46 med ess kompressorkit så då borde man väl kunna anta att jag vet och inte gissar mig fram. Ca 70000Nok för ett färdigmonterat kit inklusive allt, instalation, bänkning före och efter. |
|
| Så om 480 hk går på ca 70000nkr så jag undrar vad 600 hk kommer och gå på ???? Är det lönt och vänta ???? | |
Lars Jakobsson |
69 000kr monterat och klart, 4000-5000kr extra med SMG lådan... Jag räknar lite löst med åtminstonde c:a 110 000kr för 600hk... Men det är ju bara en gissning än så länge... |
| Lars men ca hur länge för man vänta på det nya kittet | |
Lars Jakobsson |
Bimmer>> Ingen aning..väntar på svar, men i och mig att dom har hållit på med det ett tag så lär det inte dröja så länge.. |
|
Ska man ha 600hk så blir det mycket dyrare. Då man genast måste riva i motorn. Motor bör plockas ut ur bilen. Packningar,packboxar ska bytas, lågkompskolvar och kolvringar slipas in, block ska honas osv... Kopplingen håller inte för några 600 hk heller så den ska också bytas. Dubbelmassesvänghjulet bör också bytas då det annars kommer gå isönder efter ett tag med 600 hk. osv osv... Enkla och hyfsat billiga medel att komma upp i 480 hk men ska man upp i mera effekt så börjar det ta både tid och kosta mera pengar. Men jag väntar på information i veckan om leveranstid och ca pris för 600hk kitet. Meddelar här på forumet. |
|
|
Lutec m3 Hur länge har ni hålt på med trimning av bmw? har du lång erfarenhet? referenser ? om allt stämer så kanske vi kan komma everens ;) Ps vad tar du för kittet och mont. plus jag vill ha pris på 600hk när du vet vad det går på . Hur funkar det med garantier om man jobbet hos er ??? Klarar ni av så stort jobb som 600hk?? |
|
|
Bimmerm3: Med just trimmning av bmw är det väl 4 år. Finns några referenser på hemsidan, är inte helt updaterat men--> Länk där kan du se några enstaka under customer cars. Men kiten som vi säljer och monterar åt ESStuning är färdigt utvecklade kit. Alla fästen, skruvar, hållare osv är tillverkade av dem och programvaran flashas ner till din styrbox bara. Garanti är på 24 månader på all hårdvara. Läs på esstunings hemsida under Terms&conditions. Alltså garantier funkar på samma sätt som om man monterar det i Norge. 600hk är inga problem med m3 motor. Det räcker att ladda ca 0.7-0.8 bar för den effekten på en S54B32. Men som sagt, massa saker ska bytas, kolvar, ARPbultar osv. Kan inte säga exakt pris på 600hk, men det ligger runt de dubbla på vad steg1 kostar. |
|
|
Fel länk.. :) Länk |
|
|
Lars "69 000kr monterat och klart, 4000-5000kr extra med SMG lådan.." Är du säker på att priset 69000:- är kr och inte Norska kronor? Jag betalade i alla fall i våras ca 70000 Nok, men priset kan ju ha sjunkit något även om jag tvivlar på det. Priset jag avsåg är inklusive smg-låda. |
|
|
Det priset fick han av oss nere i Malmö. Knappt 74000:- monterat och klart med SMG och 69 000 utan SMG i svenska kronor. |
|
|
lotech m3 Efter nyår har du tid och fixa min bil för 74000kr med smg ???? ;) Bänknar du den före och efter??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.