AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.501

Byta mätartavla på E39:a?

Pappa min har en E39:a och bor just nu i England. Han ska stanna kvar där ett tag som det ser ut nu och skulle behöva regga in bilen där. Nån som vet hur man kommer åt mätartavlan (tar bort glaset/plasten) för att byta till en mph tavla?

Så ingående beskrivning som möjligt för den som orkar :).

Söker även ställen som kan tänkas sälja mph tavlor för en E39:a.

Tack på förhand!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Att få bort och isär instrumentet är inte så där jättesvårt, det har ju monterats en del kromringar, men var får man tag i mätartavlor? Och är det överhuvudtaget möjligt att byta, det vet jag faktiskt inte.
eller gör man en i datorn och skriver ut och tejpar över originalet ?
Engelska E39or har dubbel hastighetsmärkning i sitt instrument.

man kanske kan koda in ett nytt engelsk instrumenthus.

///MVH Hasso
Länk
Tror han sa att han hittat nån mätartavla i england, men att jag kunde se om det fanns fler ställen som sålde. Okej, så det är inte så svårt... Orkar du du skriva ned en snabb beskrivning som jag kan ge han, eller finns det nån guide ute på nätet?
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
själva instrumentet är inte svårt att få isär, det beskrivs bland annat i hassos dagbok. Problemet vid byta av mätartavlor är mätarnålarna som inte är lätta att fåbort, kanske kan få en urmakare att hjälpa honom, själv har jag aldrig lyckats få bort de förb-de nålarna, höll på och funderade ett tag innan jag köpte nytt instrument, skulle laga pixelfel.

//Martin
Här är i alla fall en beskrivning hur man får bort mätarhuset Länk
Perfekt, tack!
Ma
348
Marc_M
BMW 525i -01
Tjena!

Det finns hela mätarhus i kolfiber att beställa från styleexperten, Länk

Dessa är med mph...

Jag mailde dom förut ang. kolfiber emblem och fick då som svar att de tar in lite olika saker till E39, så prata med dom!
Jag fick bilder på mätarhusen, kan skicka dom!

//Marc

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.