|
|
|
|---|---|
|
Har funderingar på att köpa en 540iA -94 ska kolla på en i helgen.. e de något förutom det som står i Begagnatguiden som man bör tänka på.. \m/ | |
|
Jag köpte en 540iA -94 för ca 2 veckor sedan. Och jag är SKIT nöjd. Den går som en dröm. Det jag kollade var ju typ när plast kulorna i lådan var bytt. Sedan så var det bara grund grejer.:P... |
|
|
Hejsan! Byta ev plastkulor kostar ca 4000:- /jobbet gör du själv med hjälp av en vän som inte har tummen mitt i handen. Hörde tidigare om skräckexempel om plastkuleproblem där det kostat 20k att fixa. Det gör det om du lämnar in på din märkesverkstad. De beställer en utbyteslåda & skiftar... En fin 540-e34 kommer att ge dig många underbara dagar "drive" En 540 är så in i h-lvetes rolig & full av körglädje!! Visst kan den krabba men det är det många bilar & märken som gör... Vettiga priser är det på delar åxå även orginal. Lycka till i ditt sökande widehall |
|
|
Jag är väldans nöjd med min 540. Har haft den i en månad ca...både sport o komfort :) BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
Chrille.A: lägg på ett par vettiga vinterpuckar om du skall köra med den i vinter så får du en riktig stridsvagn. Vår gick som ett lok!! Lycka till & lägg gärna in fler bilder.... Widehall |
|
|
"lägg på ett par vettiga vinterpuckar om du skall köra med den i vinter så får du en riktig stridsvagn. Vår gick som ett lok!!" Den går fortfarande som ett lok :) Köpte mig en 540ia för lite drygt en månad sen jag med och kan bara hålla med, 540 är en riktigt trevlig vagn, han testa lite på den lilla snö som kom och kan intyga att den går kalas på vinterföre också :) Fast nu får det gärna bli varmare och sol så man kan sko om till Sommarfälgarna igen. //Matte |
|
|
Du hör:)...köp!!!!! Dom går som en dröm ialla fall.:) |
|
|
Underbar bil. Min erfarenhet är att de icke adaptiva automatlådorna (årsmodell 1993) är mindre struliga. Sedan föredrar jag faktiskt de tre modellprogrammen S/E/* framför A/S då den adaptiva har lite svårt att hänga med ibland :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Hej. Jo jag har fina vinterdäck och hann även med att testa den lite med sommarsulor med, den går kalas :D Kul med sportlägesknappen hihi, fast de tycker inte de andra trafikanterna då de bara får se arset på 540:in haha Ha de gött BeeMfWee Fur alle - Ja fur fan :) |
|
|
tack för alla tips.. blir nog till o köpa bil i helgen då.. om man bara skulle lyckas förhandla till sig ett bra pris!! \m/ |
|
|
jag tycker 540 är en härlig med supermotor i förhållande till dom prisnivåer dessa bilar ligger på. slitstark motor / a-låda, men kolla alla sakerna i begguiden noga, kolla att backen inte tar lång tid innan den går i (men plastkulor är lätta och billiga att byta) och provkör sedan flera 540 istället för att falla för första bästa. ha sedan en ständig buffert på på minst 10k ifall nåt händer som behöver fix. molle |
|
|
Ja, det är en underbar bil. MEN tänk på att: - De flesta delar (iaf de som jag har fått byta) är speciella för 540:n jmf andra e34, tom M5, så delar kan bli rätt dyra. Även förhållandevis dyr service. - Kolla som sagt automaten. - Soppa... Jag ligger mellan 1.6 - 1.8 liter i normal körning, landsväg kan jag nog komma ner till 1.1 - 1.2. Det är svårt att hålla högerfoten uppe. Köer påverkar dock mest på min normalförbrukning. - Försäkring. Relativt gamla bilar med mycket kraft och poppis att försöka stjäla/vandaliera. Om det är en import kostar det dessutom mer. - Avgassystemet. Kolla så att det är OK och att ingen har slarvat på någon trimdämpare. Det är tokdyrt att byta. Dubbelt hela vägen inkl två kattar. Har du koll på de grejena bör du inte få några otrevliga överraskningar och då har du en underbar bil att njuta, även om du kommer bli galen i vinter eftersom det inte går att få ner kraften i backen, men det kommer en vår! Var dessutom rädd om körkortet! |
|
|
Å så va det dom fina oljepumpsbultarna+kamkedjan.... Annars är jag fruktansvärt nöjd! Hälsn. från en med "lilla"åttan.... ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Jag har haft en 540 e-34 sedan -94 och var supernöjd med den. Innan jag köpte den var jag runt i södra sverige på turné för att kolla ett gäng 530. Jag provkörde några 530 för att sedan komma till en handlare som inte hade sin 530 inne just då. Där stod en 540 som jag provkörde under tiden 530:n skulle komma in. När jag åkte därifrån hade jag köpt 540:n inte speciellt påhejad av min fru. Hon var emot bilen men det tog inte många veckor innan hon var omvänd. Sedan dess har vår familj kört BMW och har inga tankar på att sluta med det. Trots att jag hunnit med att äga ett antal olika BMW så är 540 enligt min uppfattning en av de absolut bästa (kvalitet) och roligaste. Hittar du ett bra ex. tveka inte - köp, och du kommer att få många sköna mil. Tänk bara på att du efter att ha ägt en 540 har spänt bågen och att sedan skaffa en bättre och skönare bil kommer att kosta stålar, jag vet. / Jonas |
|
|
har me en 540 som jag ägt i ca 1 månad. Är grymmt nöjd med bilen! körde igår en sträcka på 13 mil o där inkluderar ca 11 mil enbart motorväg o ca 2 mil 70-50 sträckor o en del stadskörning. Nollställde mätaren innan färden o kom ner på 10.1 liter/100 km vilket jag tycker är helt acceptabelt när man ligger i 120-130 på motorvägen o ibland gasar på ännu hårdare eller gör kraftiga accelationer. I stan går han på runt 1,5liter milen o de kan jag lätt leva med för man kör ju inte många mil i stan direkt så vad gör det om han drar 3 liter på 2 mil i stan?` finns inga direkt nackdelar med bilen enligt mig,en del tycker att service o sånt är för dyrt men de är ju jag som valt bilen så! Ex så är 8 tändstifft billigare att byta till min bil änn min gammle corrado g60 med överladd där ett stifft kostade över 200 kr på mekonomen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.