|
|
|
|---|---|
|
För er kunniga, och erfarna mekare som vet vad som gäller ang mina frågor... Ni andra behöver inte skriva svar som bara gör en förbryllad.. Okej, nu till helgen blir det meck. Ska köpa 12.9bult i järnhandeln i veckan.. Vill ha måtten på dessa bultar som ska passa till en bmw 320 87a m20b20 motorn. M10 är det väl om jag inte minns fel, men vilken längd ska jag ha och gängorna desamma hos järnhandlarn som på orig-bultarna? En fråga till för er med erfarenhet... Kan jag som har turbokonverterat, ladda 0.8 kg, använda en originalpackning, köra med 12.9bultarna, dra dessa med 90-100nm, och att detta sedan håller? Kör självklart på bra med soppa, och en bra tajmad tändning då. Håller gängorna i blocket, kommer packningen blåsa oavsett osv? Tacksam för alla svar Ja, jag kör bmw, men jag bakar iaf inte pizza. | |
| men finns det ingen alls som vet längden på bultarna till toppen?! ja ska lixom beställa nu i veckan och behöver veta ffs... | |
|
kolla på din egna om du endå ska byta. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| men du förstod tydligen inte frågan, jag har ju inte börjat plocka ner motorn än, ska ju göra det till helgen, annars hade jag la inte frågat.. men nu är det väl skitsamma.. för ingen har ju (kunnat??) svarat så ja lär väl inte få tag på något imorgon (fredag).... | |
|
OK men ring til BMW o fråga då? antog att du inte hadde isär motorn, men med tanke på att inge svara så kan du ju skruva ur en av dina egna o kolla. elelr så kan du ringa PPF t ex. mvh Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.