|
|
|
|---|---|
|
Hej Nu har det första problemet kommit i min 325:a. Jag lät bilen stå på tomgång i ca 10 minuter, sedan stog värmenålen på 75% och då tänkte jag att den skulle bli kallare om jag började att köra men då steg den kraftigt istället och gick upp på rött. Jag stängde genast av bilen och rullade till närmsta ficka, det konstiga är att den ryker ingenting från avgassystemet men den har det vita klägget på insididan av oljepåfyllningslocket, men inget vatten på oljestickan! Vad kan det vara? //Kjerling | |
| Termostaten som inte öppnar som den ska kanske... | |
| Har för mig att vattenpumpen har ett plast skjul dom brukar lossna och leva sitt eget liv. Kolla pumpen och byt termostat. Vita klegget som du beskriver är ingen fara = mkt koststräckor och bla annat dålig olja och massa annat. | |
|
Tack så mycket! Jag skall kolla detta!, jag fick även ett tips av BMW i Göteborg att starta motorn kall med öppet lock till expantionskärlet och varva lite och se om vattnet försvinner snabbt för då skall topp-packningen vara kass. //Kjerling |
|
|
om det är vattenpumpen som är boven så har ja förmig att t ex. mekonomen har vattenpumpar med ett bättre hjul, vet inte om BMW uppdaterade designing på det eller inte. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Okej, jag funderar på att köpa temostat och vatten pump på Motornord. Så skall jag prova och se om jag behöver byta topp-packningen. //Kjerling |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.