|
|
|
|---|---|
|
Hallå där. Brorsan köpte en 525i -93 i helgen. Han var ute och provkörde den och allt verkade vara frid och fröjd. På väg hem gick det dock mindre än 1 mil så tändes först abs-lampan och senare några andra lampor(dock ej laddlampan). Sen stannade bilen och det var slut på det roliga. När man vrider nyckeln till tändningsläge lyser laddlampan och den slocknar när motorn har startat. När man kollar med multimeter så visar det sig att bilen inte laddar, följdaktligen stannar bilen till slut. Någon som har några bra idéer? Bättre att ha än att önska sig | |
|
Kanske är det exakt det som hände på min E32:a.. Ena kolet hade gått av,då blev det ungefär samma symptom som du nu beskriver... För mig räckte det inte med att bara byta laddreg inkl kol ty enligt elkillen som gjorde jobbet efter mitt andra "haveri"(ute i "obygden" :)) så var min generator såpass slut att den slog sönder dessa nya kol vid lite varv.. Dvs efter en renovering av generatorn och nya lager(när den ändå var loss) slutade notan på strax under tusenlappen vill jag minnas.. Jag bytte först bara laddreg+kol men det gick bara i ca 100mil innan ena kolet var av igen och jag blev tvungen att plocka ner generatorn och lämna in den på "närmsta bilelsfirma"(hände under en semestertripp norrut).. Kanske lite hjälp iaf.. Mvh Janne. |
|
|
Tack för svaret. Låter ju som ett troligt svar på frågan. Ska säga till brorsan att lämna in generatorn på bilel-firma. |
|
|
Det som gjordes på min generator var att byta släpringar och nya lager+då ny laddregulator+kol...Inga lindningar byttes på min för de var "som nya" enligt bilelsfirman. Så ska man göra en "helrenovering" med då lindningsbyten också då lär nog kostnaden "dra iväg".. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.