|
|
|
|---|---|
|
Hej! Fick precis hem en MK3 som jag tänkte ersätta min MK2 med. Men på MK3 sitter det en liten rund kontakt som inte finns på MK2. Ska jag koppla något där eller vad är den till för? Det är samma runda kontakt (stift) som sitter på andra audioenheter i bilen. | |
|
The MKII is characterized by: Car production date: 1997 - 2000 (please note this is not the year model, but the date the car was built) Female voice for navigation Separate GPS receiver (there is no antenna in the back of the navigation computer) The MKIII is characterized by: Car production date: 2000 - 2002 (please note this is not the year model, but the date the car was built) Female voice for navigation Integrated GPS receiver (there is a visible GPS antenna lead on the back of the navigation computer) |
|
| Antar att kontakten jag menar är ingången för antennen. Men vilken kabel ska jag koppla på där? | |
|
Jo, den lilla runda är antennkontakten. En sak som skiljer Mk2 från Mk3 är att med Mk2 är mottagaren extern och det är i denna mottagare antennsladden sitter nu. Den externa mottagaren är ungefär stor som 1½ cigarettpaket och på E38 och förmodligen E39 sedan sitter den bakom den stora svarta lådan som är GSM-telefonen. Det är bara att montera ur den externa mottagaren och flytta antennsladden. Mvh Björn |
|
|
Är det denna vi pratar om? Länk Ska man bara låta den svarta kontakten hänga då eller? Om man säljer sin MK2, då bör även denna ingå i köpet? |
|
|
Helt rätt, det är denna vi pratar om och det är bara att låta den svarta kontakten häng, om inte sladden den går till rentav gick att virka loss - minns ej. Iaf jag tycker att Mk1/Mk2 och mottagaren bör säljas ihop men det verkar inte vara så vedertaget. Mvh Björn |
|
| Ja man har ju inte så stor nytta av den själv så varför inte. | |
| Tänkte byta från Mk1 till Mk3, antennen lokaliserade jag, men sen har Mk1 3 st kontakter, Mk3 bara 2, dessutom fel sorts kontakter, räcker/finns det adaptrar? | |
|
Det är reservdelsnummer 61 12 8 381 219 enligt Länk Mvh Björn |
|
| Tackar för snabba svar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.