|
|
|
|---|---|
|
Skulle ut och starta pärlan idag men hon vägrade. Inte så duktig på bilar men motorn går defenitivt inte runt. Det enda som händer när jag vrider nyckeln är snabba hammrande slag som låter högt.. Så har det aldrig låtit förut i samband med start. Misstänker starkt sabotage av olika tragiska anledningar. Kan man göra en bil obrukbar även om man inte kommer in i motorrummet? Tänker om man kan komma in underifrån bilen.. eller nåt.. :) Jaja, vad tror ni? Vad ska jag kika efter? | |
| Har en 320i -89 | |
Vantage |
Låter som kam-rems haveri tycker jag ??? Vantage |
|
nja, ja tycker de mer låter som om startmotorn inte tar i startkransen. ha med nån kompis o kolla om motorn snurrar eller inte (går att se på remmar o liknande i fronten) när du kör på starten. gör den inte det så greppar inte startmotorn om kransen, snurrar motorn, öppna oljepåfyllningslocket o kolla om kamaxeln snurrar när motorn snurrar, gör den inte det så har kamremmen gått. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Min E30 320 -88 som jag hade förut lät typ så när batteriet tatt slut. Solenoiden orkade inte trycka fram drevet på startmotorn "hela vägen" - testa att ladda/byta batteriet först:-) /Magnus Mitt objekt: Länk |
|
is_Janne |
Har haft samma problem. Stämmer att startmotorn går fram mot start kransen men orkar inte dra runt motorn vilket gör att den går tillbaka och sen ställer sig och "bankar" fram och till baka. Ladda batteriet så funkar det säkert sen. Funkar inte det kolla så att motorn är ordentligt jordad. |
| Hade liknande problem på en firmabil. Snabba "knäpp" som låter högt, och det visade sig felet låg i generatorn. Batteri och generator byttes. Funkade galant. | |
| Tack för svaren! | |
|
K-pist kallar vi de på jobbet då vet alla vad man pratar om.. inget kräm i batteriet.. |
|
|
Bara prova rulla igång den då :) |
|
| går ju inte att rulla igång en e30 då de är elektrisk soppa pump:P hade samma på min, laddade batteriet sen va de bara tuta å köra... :D | |
|
Har haft exakt samma syndrom (fast jag har E46), då var det batteriet som var kasst. |
|
|
Klickar de i startmotorn så är det inte omöjligt att de finns kräm kvar för att starta! Slå av fläkt, lysen osv och gör ett försök. Annars är det startkablar/ladda batteriet som gäller. Bilen behöver ju inte va saboterad för att den inte startar? Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.